Akvariegrus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandrorita
    • August 2010
    • 218

Akvariegrus

Jag har funderat på att byta grus/sand i mitt 63l akvarium men... Jag har så svårt att bestämma mig. Jag vill ha något färgat grus, gärna rött, blått, gult, rosa, svart m.m. Men så kom jag på att det kanske är fint att blanda färger. Jag har endast en massa grönväxter i mitt akvarium och en genomskinlig sten av glas. Tänkte därför fråga, vad har ni för färg på erat grus? Har ni nå bra tips på någon fin blandning eller färg som ni blivit nöjd med?
    Senast redigerad av sandrorita; 23 August 2011, 17:55. Anledning: Glömde skriva in en annan sak med.
  • Emmafemman
    • April 2011
    • 51

Blått och vitt är iallafall skitfult, det har jag :P

Kommentar

• Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

tja, det finns ju inte så många sjöar / floder som har just rosa / rött / grönt grus på sina bottnar,

kommer ju att ge ett ganska lustigt utseende, men men, ditt val, fiskarna skitar oftast i vilket.

dock.....kör bara på en färg, det kommer att blanda sig, kommer att se ännu lustigare ut.

.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Johanadhoc
        • April 2011
        • 377

Jag tycker det är finast med vanligt ofärgat grus, Men om man nu vill köra med färgat så tycker jag vitt och svart är de finast! (inte blandat alltså)
        MVH//
        Johan

Projekt 300 liter diskus»
        Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

Kommentar

• hannesc
          • December 2009
          • 13085

ja det ser ju inte naturligt ut för fem öre med färgat grus ( bortsett från möjligen svart eller vitt då) o eftersom jag tycker akvarium bör vara så naturtrogna som möjligt så säger jag sand.. blästersand.

Kommentar

• devion
            • March 2011
            • 52

Skulle också köra på sand, tror man tröttnar rätt fort på rosa,grönt,gult etc....
            //Daniel

Kommentar

Arbetssätt...