Pris på rötter?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nemesis
    • May 2003
    • 161

Pris på rötter?

Jag har planerat ett kolossalt inköp av rötter, och undrar lite om priser. Min lokala akvariehandel tar 99 kronor kilot för mangroverötter och 135 kronor kilot för Mopani.

Någon i stockholmstrakten som hittat billigare?
  • Nemesis
    • May 2003
    • 161

*Ger tråden en fet uppercut under hakan så att den flyger till toppen av sidan*

Kommentar

• gurkan
      • March 2003
      • 632

jävlar va dyrt
      corydoras.

Kommentar

• Nemesis
        • May 2003
        • 161

Var kan man få billigare? Kollat lite varstans, och får typ samma priser på fem-sex olika affärer. Har hittills kollat Alba Zoo (ritigt bra affär, kunnig personal och många akvarier), Boas Zoo (Inte något stort utbud av firrar. Döda fiskar i akvarierna, alger på rutorna och inget frysfoder), Mammut Zoo (Rena, snygga burkar, ovanliga fiskar, billigt frysfoder, mycket växter), Iguana Zoo (Solkigt och skitigt, inte mycket fisk, alger och döda fiskar, men helvete vad mycket insekter de har!), Fridhems Akvarier (Liten lokal, litet utbud, riktigt rent och snyggt, rötterna har prislappar) och sist men inte minst... en underlig affär som jag såg av en slump. (Många akvarier, Konstiga fiskar jag aldrig sett, rötter och stenar med prislappar, konstiga vitskimrande diskusfiskar som jag aldrig hört talas om samt levande tubifex ganska billigt).

Alla har haft mer eller mindre samma priser på rötter. Vet inte var jag kan hitta billigare... Vet någon vad akvarielagret tar för rötter?

Kommentar

• swetrot
          • April 2003
          • 966

Om man skall köpa mycket, skall man naturligtvis inte vara så "svensk" som vi plägar vara. Vi läser på prislappen och konstaterar att så här mycket kostar det. Skall du köpa mycket, så PRUTA! Alla handlare älskar att sälja 10-pack, det skapar omsättning på hans lager, det ger klirr i kassan och han har mycket mindre arbete med en stor affär, än 10st små. Marginalerna på akvarietillbehör är dessutom rätt häftiga, så skall du köpa mycket tycker jag att du skall föreslå en rabatt på 10-20%.

Och handla gärna där du tycker det ser bra ut, och där du blir trevligt bemött, det är konsumentpower!

Swetrot

Kommentar

• gurkan
            • March 2003
            • 632

det är bra pris på rötterna på akvarielagret
            corydoras.

Kommentar

• Rille
              • October 2002
              • 259

Akvarielagret tar 90kr/kg
              www.ciklidsidan.tk (nya bilder upplagda 041219)
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=59101

Kommentar

• Mattias Andersson
                • March 2003
                • 826

Här i Halmstad betalar jag 65-70 kr/kg

Kommentar

• Rosa
                  • September 2002
                  • 435

Och i Malmö tror jag priset ligger på 60-75 kr/kg och det tyckte jag var dyrt
                  Eva

Kommentar

• Nemesis
                    • May 2003
                    • 161

Jag planerar att köpa 6+ smårötter och en stor, riktigt snygg rot jag hittade på Alba, så det handlar om ganska mycket pengar, och ganska mycket trä också för den delen. Planerar att ha ett "rotröse" längs hela baksidan och kortsidorna av burken, och täcka alltihop med javaormbunkar, kolplantor och anubias Kan bli riktigt snyggt, och det skapar riktigt många gömställen åt fiskarna också, och inte nog med det, vattnet får den där otroligt snygga bruna nyansen också. *Är nöjd*

Så om jag har förstått det rätt är akvarielagret bra att handla rötter på?

Kan man pruta där, hur gör man, och hur mycket? *Har aldrig prutat förut*

Kommentar

• JR
                      • April 2003
                      • 2112

förseslå ett pris & se va de säger =)
                      ta som de säger, kanske 20% bort från det de vill ha om du ska ha 7-8 rötter & se va de säger helt enkelt...
                      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

Kommentar

• Nemesis
                        • May 2003
                        • 161

Tack för tipsen! om en vecka får jag lön, då åker jag till akvarielagret och kollar deras rötter, aldrig varit där förut... kanske de har några fiskar man vill ha också

Kommentar

Arbetssätt...