Lacka om bakrgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kapten Zoom
    • January 2011
    • 814

    Lacka om bakrgrund?

    Jag lade ner en anselig summa pengar på ett nytt akvarium i våras. Det var ett Juwel Vision 260 med en Juwel cliff white bakgrund.

    Nu har akvariet varit igång i kanske 4 månader och jag är både nöjd och inte nöjd.
    + Det jag är nöjd med är den stora rymden vision 260 ger och även hur pmdd och flytande kol gör att växterna formligen exploderar i prakt.
    - Det jag är mindre nöjd med är den vita bakgrunden.

    Jag stod och valde mellan brun och vit bakgrund. Och av någon galen anledning tog jag vit, den skulle matcha bättre med kabinettet (doh!). Jag har stört mig på färgen sen jag fick igång akvariet. Nu står jag inför att riva ut och bygga nytt (minst 1500kr), att sälja och skaffa helt nytt större akvarium (10 000+ kr). Jag har även tittat på begagnat marknaden. De flesta akvarister verkar hålla till i södra Sverige och många akvarium är litet småäckliga efter några års användning.

    Eller lacka om bakgrunden!

    Är det möjligt? Någon som gjort det? Vilka färger ska man i så fall använda?
    Tacksam för svar.
    Senast redigerad av Kapten Zoom; 16 August 2011, 08:44.
    Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

  • robbanbobban
    • February 2011
    • 407

    #2
    Du kan väl göra liknande som med frigolit bakrunder du målar på med vanlig lackfärg sedan lackar du över med epolan V epoxi lack eller som jag använt till min bakgrund två-komponents, vattenbaserat, epoxylack från Flügger
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=3010917

    Kommentar

    • Kapten Zoom
      • January 2011
      • 814

      #3
      Ok, tack för tips.
      Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

      Kommentar

      Arbetssätt...