Malawi kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    fast det kan de få av kalksten med isåfall

    Kommentar

    • mceslöv92
      • August 2011
      • 21

      #17
      självklart kan man få rispor av all sten. jag menar kom igen. lavasten är vass sten och man får självklart själv avgöra om det är värt risken. beror ju rätt mycket på hur man inreder karet med. finns inga direkta rätt eller fel. bara man är rädd om fisken så mycket som möjligt...

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Har du en BTN-rocky så är de stenar som passar särklassigt bäst till denna bakgrund vanliga avrundade stenar som man hittar i eller vid de flesta vattendrag, i naturen eller säkert också i sin egen trädgård - vi fick säkert upp 500 kg med sten när några land grävdes upp i vår trädgård i somras.

        Kalkstenar är bra för de buffrar vattnet en del - men kalkstenar återfinns i alla fall inte i naturen där jag bor.
        Sprängsten skall man inte använda - egentligen minns jag inte riktigt varför med det fastnar tydligen något ämne på dom vid sprängningen.
        Lavasten skulle jag vara försiktig med, åtminstone med de varianter (finns flera typer) som det finns håligheter i och dessa är stora nog för fiskarna att komma in i för då finns det en uppenbar risk att de skadar sig
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...