Lavendelrötter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanadhoc
    • April 2011
    • 377

    Lavendelrötter?

    Hej!
    I vår trädgård hade vi förut en lavendelbuske som nu mera är nedsågad. Roten grävdes dock inte upp förän för någon dag sedan och den hade så otroligt fina rötter som skulle passa jättebra i ett akvarium! Nu undrar jag om man kan ha rötter från lavendel i akvarium eller inte? Roten är död sedan länge.

    Tacksam för svar!!
    MVH//
    Johan

    Projekt 300 liter diskus»
    Projekt inomhusdamm - sköldpadda»
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Säker på att du menar lavendel? Lavendel är en knappt knähög buske med trådfina rötter. Du menar inte syren? Syrenträ är tungt och hårt och bryts ner långsamt, och funkar utmärkt i akvarium. Jag vet en mycket erfaren akvarist som i många år använt syrengrenar i sina kar.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Johanadhoc
      • April 2011
      • 377

      #3
      Nej, lavendel. Blåa blommor som luktar starkt. Här är bild
      Vår lavendelbuske blev drygt en meter hög och har superfina och stora rötter.
      MVH//
      Johan

      Projekt 300 liter diskus»
      Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Ja växten på bilden är ju tveklöst en lavendel. Tyvärr, jag vet inte om lavendelrötter kan tänkas vara giftiga för fisk.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...