Back to nature bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoolo
    • July 2011
    • 3

    Back to nature bakgrund

    Har ett 530 liters akvarium som skall göras nytt och fint. Har tänkt att satsa på någon snygg bakgrund och sedan skall det vara Malawi i det.
    Hade tänkt mej en hel Back to nature bakgrund först, men kom på att man ser ju akvariet från 3 sider där det skall stå, och det är inte jättesnyggt att se in bakom en silikonad bakgrund från sidorna.
    Finns det någon bakgrund som är bullig liksom och inte bygger ut något mot gavlarna?
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    #2
    du har ju tex slimline den sticker inte alls ut mycket och sen är det snyggt oxå
    http://myraakita.blogspot.se/

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Sedan kan man ju också sätta en svart folie på gaveln (som slutar där bakgrunden slutar) så att man inte ser in bakom bakgrunden - så har jag gjort ett par gånger när akvariet har varit placerat så att också sidorna varit öppna
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13132

        #4
        Det blir så pass mörkt bakom så det tycker jag inte är ett problem!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • zoolo
          • July 2011
          • 3

          #5
          Bakgrund

          Hej
          Skall fundera på det lite.
          Nästa fundering är om filter.
          För några år sedan råkade jag ut för att en o ring i ett ytterfilter gick sönder och sedan dess är jag mycket skeptiskt till ytterfilter.
          Har sett hur man fyller med filtermateriel bakom Back to nature bakgrunder men tycker det ser lite "meckit ut". Skulle hellre vilja få plats med vanliga innerfilter bakom. Är det möjligt? Eller måste det till moduler för att lösa det?








          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Sedan kan man ju också sätta en svart folie på gaveln (som slutar där bakgrunden slutar) så att man inte ser in bakom bakgrunden - så har jag gjort ett par gånger när akvariet har varit placerat så att också sidorna varit öppna

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Nej det går att får i regel att få vanliga innerfilter bakom (dock inte på Slimline så klart) men förstår inte riktigt varför det skulle vara meckigt med lösa bitar
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...