Tvätta bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanadhoc
    • April 2011
    • 377

    Tvätta bakgrund

    Hej!
    Jag har köpt 3 st begangnade btn slimline bakgrunder och dessa är fulla med alger, lite för mycket enligt mig. Jag undrar nu hur man skulle kunna tvätta dessa på bästa sätt? Håller en sådan bakgrund att tvättas med högtryckstvätt? Om inte, har ni några andra förslag på hur jag kan göra?
    MVH//
    Johan
    MVH//
    Johan

    Projekt 300 liter diskus»
    Projekt inomhusdamm - sköldpadda»
  • Johanadhoc
    • April 2011
    • 377

    #2
    Ingen som har några förslag?
    MVH//
    Johan

    Projekt 300 liter diskus»
    Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Jag vet att Azur körde med högtryckstvätt på sin BTN utan problem, men det räcker säkert länge att skrubba med en diskborste och varmt vatten för din del.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Högtryckstvätt funkar görbra på den vanliga BTN'n, förutsatt att det verkligen är en Back To Nature och inte nån av lookalike-märkena.

        Slimline har jag aldrig ägt eller rengjort.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • GlennWiberg
          • May 2011
          • 301

          #5
          Något bra sätt att rengöra dom i akvariet? Ska nämligen sätta i BTN i mitt akvarium och vill ju inte behöva montera ur dom för att köra med högtryckstvätten. Kanske går med en vanlig kökssvamp?

          Kommentar

          • Uffelpuff
            • February 2010
            • 95

            #6
            nån ganska grov borste typ som en ny diskborste skulle nog funka bra direkt i akvariet gör sen ett vattenbyte och försök suga ur så möe skit som möjligt.

            det som inte följer med ut lär fiskarna / filterpumpen svälja så rengör filtret några dagar senare kanske

            Kommentar

            Arbetssätt...