göra om!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gullrumpan
    • June 2011
    • 10

    göra om!

    Jag vill göra om i mitt akvarium och är sugen på att göra ett litet berg och byta ut stenen jag har på botten.. Någon som har lite tips och råd om hur man kan göra detta snyggt?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    tjaa det är väl bara att byta grus o sen i med sten. försök att inte "bygga" upp stenröset. ser lätt väldigt "man-made" ut då. ut lägg bara en massa sten i en hög. ofta behöver man mer sten än vad man tänkt sig.

    här är ett av mina gamla malawikar med ett röse i mitten. o sen det jag har nu med två rösen.
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Gullrumpan
      • June 2011
      • 10

      #3
      tack för dina råd! fina akvarium!! De jag hr sett som har berg i akvariet har lite växter...

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        beror lite på vilken biotop man vill köra. de karen jag visade är malawi-biotop. dvs mycket sten o typ inga växter. har inga rötter heller då jag vill ha rätt hårt vatten med högt ph till malawi :P

        Kommentar

        • Gullrumpan
          • June 2011
          • 10

          #5
          aha! Då förstår ja :P Är helt ny på sånt här så har dålig koll på allt som har med de här att göra! Ville inte alls ha först men så kom de hem och nu är de jag somhåller på med de mest :P

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            vad har du tänkt för fiskar? jag förespråkar att man försöker hålla sig till fiskar från samma världsdel. detta för att det är olika vattenvärden på olika ställen.
            malawi ( som på bilderna) är från malawisjön i afrika o de vill ha hårt vatten o högt ph.

            sydamerikanska fiskar vill generelt ha mjukare vatten o lite lägre ph.

            titta på vad du vill ha för fisk först innan du börjar. titta gärna här i zoopets artbeskrivningar. där står mycket du behöver veta om de olika fiskarna.

            o sen ha T Å L A M O D. det är akvaristens viktigaste o främsta egenskap. ta det lugtn. tänk igenom mer än en gång. det tar tid att få ett kar dit man vill. så stressa inte

            Kommentar

            Arbetssätt...