Konstgjord stor korall och bergbakgrund!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rebissen
    • May 2011
    • 7

Konstgjord stor korall och bergbakgrund!?

Jag är lite sugen på att skapa en stor konstgjord korall, samt en vacker bergbakgrund till mitt akvarium. Jag har gjort några bakgrunder innan men då till terrarium och det verkar vara samma princip, eller?

Frigolit, något/några lager betongspackel, sedan måla med akrylfärg och lacka med golvlack? Sen självklart fästa allt med akvariesilicon?

Mvh Rebecca
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

Jag har gjort några bakgrunder i frigolit, och det första jag tänker när jag hör en konstgjord korall i frigolit - jösses amalia vilket pilljobb med spackling och lackering i alla de vecken och håligheterna : ))

Kommentar

• robbanbobban
      • February 2011
      • 407

Kan bara hålla med perfetto kommer bli svårt men ack den som ger sig posta gärna bilder på arbetet
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=3010917

Kommentar

• rebissen
        • May 2011
        • 7

Haha tack för era svar, jo man ska vara envis! Roligt när man är klar!!

Men hur gjorde ni, kan man göra så här:
        Frigolit, något/några lager betongspackel, sedan måla med akrylfärg och lacka med golvlack? Sen självklart fästa allt med akvariesilicon?

Eller ska man använda andra material?

Kommentar

• robbanbobban
          • February 2011
          • 407

Ursprungligen postat av rebissen
          Haha tack för era svar, jo man ska vara envis! Roligt när man är klar!!

Men hur gjorde ni, kan man göra så här:

Eller ska man använda andra material?
          Jag använder mig utav husfix , vet inte hur det blir med betongspackel, det får någon annan svara på, jag använder mig utav flüggers epoxylack har fungerat finnemang
          Akrylfärg behöver det inte vara du kan köpa färg och blanda med pigment eller sok vissa gör måla med vattenfärg jag använde vanlig lackfärg spelar ingen roll för det kommer inte i kontakt med vattnet p.g.a. epoxy-lacken som ligger mellan
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=3010917

Kommentar

• rebissen
            • May 2011
            • 7

Tusen tack! Då är det bara att köra igång med andra ord! Lägger upp bilder på korallen och bakgrunden sen när det börjar bli klart Dröjer nån vecka innan jag börjar, akvariet står hos föräldrarna så lär vänta på att nån vänlig kan köra hit det först, även fast det verkligen kliar i fingrarna!!!!

Hihi tack ännu en gång för alla svar

Kommentar

• rebissen
              • May 2011
              • 7

Iofs kan jag ju börja med korallen så fort jag köpt hem frigoliten hihi, ska bli så roligt!

Kommentar

Arbetssätt...