snygga bakgrunder som inte kostar skjortan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alumini
    • February 2004
    • 197

    snygga bakgrunder som inte kostar skjortan?

    Vill hitta en snygg bakgrund till akvariet men är inte heller beredd att betala hur mycket som helst...

    Alla svarta bakgrunder går bort, inte alls snygga i mitt tycke. Har inte sett så många bakgrunder "live" förutom diverse planscher och de naturtrogna men dyra BTN-bakgrunderna. I akvariebutikerna på orten har de i princip bara Juwelbakgrunder ,nån här som har en i sitt kar ? visa mer än gärna då en bild, tack! Vilka andra märken som har hyfsat billiga bakgrunder gillar ni? Vore jätteschysst ifall ni kunde visa bilder på era fina akvarium med bakgrunder på plats
    Senast redigerad av alumini; 10 April 2011, 21:27.
  • Jimmifröhlen
    • February 2011
    • 56

    #2
    Tyvärr så är det nästan billigast att köpa ett begagnat kar med btn i :/

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      BTN Slimline? Här är några: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=142308
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Simon Wikström
        • January 2011
        • 223

        #4
        Ursprungligen postat av alumini
        Vill hitta en snygg bakgrund till akvariet men är inte heller beredd att betala hur mycket som helst...

        Alla svarta bakgrunder går bort, inte alls snygga i mitt tycke. Har inte sett så många bakgrunder "live" förutom diverse planscher och de naturtrogna men dyra BTN-bakgrunderna. I akvariebutikerna på orten har de i princip bara Juwelbakgrunder ,nån här som har en i sitt kar ? visa mer än gärna då en bild, tack! Vilka andra märken som har hyfsat billiga bakgrunder gillar ni? Vore jätteschysst ifall ni kunde visa bilder på era fina akvarium med bakgrunder på plats
        Här är mitt akvarium med slimline röd gnejs. Kostar inte alls lika mycket som dom "stora" btn-bakgrunderna.
        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0030.jpg
Visningar: 1
Storlek: 75,8 KB
ID: 2132981
        720 l med 2 st Hypostomus soniae.
        105 l med VF Poecilia reticulata.

        Kommentar

        • alumini
          • February 2004
          • 197

          #5
          jättefint Simon

          Jo, det känns som det blir en aquaterra rockwall eller btn slimline, finfina för ett vettigt pris!

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            japp! håller med. har ju rockwall i mitt asein som jag visat dig nånstans

            Kommentar

            • nicooolito
              • April 2010
              • 19

              #7
              Själv har jag Juwel bakgrund i mitt yngelkar, ena halvan är rock 450 och andra root 450.

              rock halvan är silikonad snett så att doppvärmare och pump får plats, root halvan ligger plant mot glaset,
              gammal bild dock, kan försöka få en bättre om det behövs.



              priset?
              rock 450 = 299:-
              root 450 = 399:-
              svart akvarievänligt silikon = 69:-

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #8
                Det snyggaste (och klart billigaste) jag nog sett var när ordförande Marx gjorde en akvarellmålning (dvs vattenfärg) av vattenväxter som han målade diffust för att se ut som vattenväxter i grumligt vatten gör på 5-10 meters håll - perfekt...
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • J.Milton
                  • January 2010
                  • 674

                  #9
                  Har faktiskt en akvarell målning bakom ett av mina kar som min morsa har gjort , hon brukar måla tavlor och sånt , så jag gav henne ett uppdrag att fixa en bakgrund till mitt ena kar. En väldigt diffus bild ,men om man tittar noga så ser man lite olika växter och liknande.
                  Väldigt snyggt i ett växtkar , och bäst av allt mer "livlig" och billigare än en vanlig plansch bakgrund.
                  240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
                  Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
                  Blogg+Galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...