Hur rengör jag en gammal rot?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Hur rengör jag en gammal rot?

    Jag har fått överta en gammal mangroverot av min snälla veterinär. Den är 70*30 cm och hur snygg som helst.
    Så nu funderar jag på hur jag ska rengöra den på bästa sätt. Den går ju förstås inte att koka p.g.a. storleken, men räcker det om jag bara skrubbar den med ljummet vatten?
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
  • J.Milton
    • January 2010
    • 674

    #2
    Brukar räcka gott att bara skrubba av den under lite ljummet vatten som du säger, brukar alldrig koka mina rötter utan sköljer bara av i vatten och har alldrig vållat mig några problem.
    240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
    Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
    Blogg+Galleri

    Kommentar

    • 022helpek
      • November 2010
      • 626

      #3
      Använd en gammal tandborste till hålligheter så får du bort geggan där - annars gör jag som ovan. Finns det gamla alger så använder jag en diskborste som jag skrubbar med - sitter dem hårt kan man använda borstkanten - se bara till att det inte flisar sig fult
      Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
      Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
      Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

      Kommentar

      • nilsson84
        • February 2007
        • 39

        #4
        Det allra bästa är högtryckstvätten, men akta så du inte tryckimpregnerar in tvåltillsats =)

        Kommentar

        Arbetssätt...