Juldekoration i akvarie?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lollz
    • November 2008
    • 48

    Juldekoration i akvarie?

    Hallå.
    Igår fick jag en förtidig julklapp av en vän, det var ett "julhus" som hon menar att man ska ha i akvariet. Jag har aldrig sett något liknande och är osäker på om jag vågar sänka ner det då det är dekoration som lossnar lite när man stöter mot det, ungefär som grovkornig sand. Det känns som att det kan vara giftiga partiklar som lossnar från färg plus att jag är orolig att fiskarna skulle riva sig. Det står inget på kartongen, därför vet jag varken vad det heter eller att det till 100% är gjort för att ha i ett akvarie, men min kompis säger att hon köpt det i en djuraffär på "akvariehyllan".

    Är det någon som har några erfarenhet och vet något? Kan fixa bild om någon vill se.
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    #2
    Ursprungligen postat av lollz
    Hallå.
    Igår fick jag en förtidig julklapp av en vän, det var ett "julhus" som hon menar att man ska ha i akvariet. Jag har aldrig sett något liknande och är osäker på om jag vågar sänka ner det då det är dekoration som lossnar lite när man stöter mot det, ungefär som grovkornig sand. Det känns som att det kan vara giftiga partiklar som lossnar från färg plus att jag är orolig att fiskarna skulle riva sig. Det står inget på kartongen, därför vet jag varken vad det heter eller att det till 100% är gjort för att ha i ett akvarie, men min kompis säger att hon köpt det i en djuraffär på "akvariehyllan".

    Är det någon som har några erfarenhet och vet något? Kan fixa bild om någon vill se.
    Det blir nog snyggast bredvid akvariet!
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      hållerm ed bosse av två anledningar.

      verkar osäkert om den är avsedd för akvarium. skulle inte våga.

      o sen på ett personligare plan så anser jag att onaturliga saker såsom plastgrejjer, typ dykare som bubblar etc inte hör hemma i akvarium utan är fruktansvärt fult.

      Kommentar

      • MyrasHusse
        • May 2010
        • 1353

        #4
        DM säljer juldekorationer som är avsedda för att man ska ha i karet. Men det blir nog snyggare om du ställer det brevid akvariet som dom andra säger. Men upp med en bild så vi får se=)
        http://myraakita.blogspot.se/

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Funkar den att ha i karet så är det helt upp till dig själv om du vill ha det. Tycker du personligen att det är snyggt så kör på det!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...