Inredning till karantänkar, fiskar som gömmer sig bakom pumpen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Inredning till karantänkar, fiskar som gömmer sig bakom pumpen

    Vad kan jag slänga ner i karantänkaret där jag har 10 st små corydoras green laser i? Trodde att flera hade gått bort när jag kom hem och de hade klämt in sig bakom pumpen och ner i skåran där strömsladden går på baksidan av pumpen. Tror de vill ha nånstans att gömma sig, men de är ju rätt olämpligt att simma ner i en skåra å fastna där. Är en eheim pickup pump av någon modell. Vad ska jag slänga ner som de kan gömma sig i/under/bakom? Vanliga såna oranga lerkrukor och fat funkar det? Har inte nån direkt akvarieinredning förutom det som är i stora karet då.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    En liten rot hade varit perfekt, det finns säkert i zoobutiken för en billig peng.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Jo jag får försöka hinna dit eller funkar det med lavasten som jag fick med massvis av. Om man slår sönder nån och försöker få lite mindre bitar av den. Bäst att koka de sen kanske eller är inte lavasten nån bra idé? Skulle behöva säkra upp baksidan på pumpen lite också känns det som, i alla fall så de inte kan komma ner mellan sladden och pumpen.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Lavasten funkar säkert med, men kanske du bör ha något att lägga dem på, ifall du inte har någon sand?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          #5
          Nä har ju ingen sand i förutom i en låg plastlåda. Får ta en sväng förbi zoobutiken sen. Tror jag fick säkrat springan mellan pumpen och sladden. Band fast den mot baksidan med fisklina. Pumpen åker nämligen ut en bit från glaset för att sugpropparna inte funkar

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            #6
            Åh det var ena envisa busfiskar att försöka klämma sig in där de precis kommer in, men sen inte ut. Nu envisades de med att klämma sig in mellan pumpen och glaset. Ska försöka ta bort sugpropparna och sätta dit blå filtermatta istället mellan pumpen och glaset så kanske de inte kommer mellan där.

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #7
              Ursprungligen postat av fazt
              åh det var ena envisa busfiskar att försöka klämma sig in där de precis kommer in, men sen inte ut. Nu envisades de med att klämma sig in mellan pumpen och glaset. Ska försöka ta bort sugpropparna och sätta dit blå filtermatta istället mellan pumpen och glaset så kanske de inte kommer mellan där.
              smart!
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • fremar
                • August 2003
                • 1287

                #8
                Äh de blir mellanrum som de kan tränga sig in i ändå, fast nu verkar de inte gilla det lika mycket. Fick iaf tag i en rätt bra mangroverot på zoobutiken, håller på att koka den nu å skrubba ren den så får den åka i karet sen.

                Kommentar

                • fremar
                  • August 2003
                  • 1287

                  #9
                  Lite kurragömma under den nya roten i karantänkaret.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...