Innerfiltret/pumpen tappades i golvet -HJÄLP!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pokerface86
    • March 2007
    • 86

    Innerfiltret/pumpen tappades i golvet -HJÄLP!!!

    Som sagt, råkade tappa pumpen idag vid vattenbytet, så nu har inte fiskarna något syre... Djuraffärerna har stängt.

    Har haft i det antal syretabletter som det ska vara till antalet liter, men hur länge kommer dom att kunna producera syre? Har nämligen inte så många till.

    Tror ni att fiskarna kommer att dö i natt ?

    Finns det något annat jag kan göra tills imorrn..?


    Föresten är det själva "huven" på pumpen som har gått i tusen bitar. Det är en Aquael FAN-2... Vågar man stoppa ner den i vattnet och sätta i sladden ändå för att se om det kan bli lite cirkulation på ytan?

    Tack på förhand.
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    har ingen aning om man vågar stoppa ner pumpen eller inte,

    men det borde väl räcka med att byta rejält med vatten efter dom har somnat,
    och sedan byta lite när de vaknar, sedan banka på dörren till butiken när de öppnar.


    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Vad är huven för något, är det behållaren runt filterkuddarna där nere eller är det ovandelen där motor och impellern sitter?
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Föllförfisk
        • April 2010
        • 620

        #4
        Jag skulle inte vara så orolig. Haft strömavbrott i typ 15 timmar utan några direkta åtgärder.

        Kommentar

        • Pokerface86
          • March 2007
          • 86

          #5
          Det är liksom "topp-locket", delen allra längst upp där man sätter fast slangen. Nu är propellern längst upp utan sin "huv".

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13133

            #6
            Ursprungligen postat av Pokerface86
            Det är liksom "topp-locket", delen allra längst upp där man sätter fast slangen. Nu är propellern längst upp utan sin "huv".
            Tja du kan ju prova, den vispar väl iallafall runt vattnet litegrann... annars klarar sig fiskarna tills du har fixat en ny pump i morgon!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Sitter propellern upp på din jag har en typ likadan och min propeller är ner på min(tror det finns olika sorter)
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13133

                #8
                Ursprungligen postat av solis
                Sitter propellern upp på din jag har en typ likadan och min propeller är ner på min(tror det finns olika sorter)
                Ja den nya heter "plus" och den har impellern i botten!
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Pokerface86
                  • March 2007
                  • 86

                  #9
                  Det är löst nu! Hann köpa en precis innan zoomarknaden stängde.
                  Lika bra, den här är så tyst

                  Tack för alla svar!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...