Ta bort innerfilet, sätta dig bakgrund.. men..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bass
    • October 2010
    • 379

    Ta bort innerfilet, sätta dig bakgrund.. men..

    Tjenare!
    Har man inte problem så skapar man det antar jag =)
    Jag har ett Juwel Vision 260L. Pumpen lät som fan så jag skaffade ett ytterfilter och tog bort pumpen i innerfiltret.
    Nu till kruxet.. då har jag ett innerfilter som inte gör mer nytta än tar utrymme för fiskarna och ser fult ut. (Önskar att jag hade vetat att jag skulle skaffat ytterfilter när jag köpte det)

    Så.. problemet är att jag har ett kar fullt med fisk, samtidigt är jag grymt sugen på att ta bort innerfiltret. Men då får jag en bit där jag inte har bakgrund då jag kör BTN slimline fram till innerfiltret.

    Är det bara att gilla läget eller finns det nåt sätt att ta bort filtret och ha dit en bit BTN Slimline trots
    invånarna?

    Mvh Bass
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Töm ner vattennivån och skär sedan av de pluppar med silikon som filterkammaren är fäst med. En spunnen fiskelina är perfekt till detta ändamålet. Täck sedan den tomma ytan med en ny bit Slimline som det räcker att du silikonar fast i överkanten, och detta kan du göra med fisk i karet bara du luftar väl.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Bass
      • October 2010
      • 379

      #3
      Tjenare!
      Anders to the rescue igen =D
      Ok jag är nog beredd att göra ett försök. Lufta väl, hur menar du? Behöver man köpa en lite fläkt eller nåt?

      Behöver också skaffa ny doppvärmare då. Juwels sitter i innerfiltret. Hur många watt är lämpligt till 260L (30C)?
      Ska man köpa till skydd så fiskarna inte bränner sig?
      Senast redigerad av Bass; 25 November 2010, 09:46.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Att fiskar bränner sig på doppisen hör till ovanligheterna, men känner du dig osäker och har lite pengar över, så visst. En 150-200 Wattare räcker gott till karet.
        Ta bort rampen så det kommer in bra med luft under tiden silikonet torkar, och lägger du ett par tunna klickar torkar det på ca ett dygn.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Bass
          • October 2010
          • 379

          #5
          Ok, gjort en beställning på en Basalt Gneiss 60C, en Jäger 200W, och så lite nytt foder att testa på för diskusarna =)
          Spännande.. lär ju se skit ut i början då den som är i karet nu har mörknat till rejält =D

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            det ordnar sig med tiden :P tååålamod som sagt

            Kommentar

            Arbetssätt...