Monteringsråd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne och Anzo
    • May 2007
    • 509

    Monteringsråd?

    I samband med att vi flyttar ( har köpt hus!! ) tänkte jag sätta in slimline som bakgrund i vårat 600 liters malawi-kar och nu undrar jag om det är något särskilt man bör tänka på i samband med det?
    Karet är 200x60x50 och jag tänkte använda den modellen som är vit som faxe-sand.

    Aldrig använt något liknande så även små detaljer kan vara guld värda att veta.

    Tack på förhand!
    600 Liters Malawi
    129 Liter Saltvatten
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det finns två olika bakgrunder så se till att du tar varannan av dessa när du sätter in dem så inte mönstret upprepar sig för mycket.
    Skär även ytterkanterna jämna som kommer mot sidoglaset, och efter att Slimlinen torkat, lägg en tunn sträng svart silkon utmed glaskanten/bakgrunden för att få snyggast resultat.
    Det finns en monteringsanvisning på BTN:s hemsida som är bra, läs den med och lycka till.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Danne och Anzo
      • May 2007
      • 509

      #3
      Tack för tipsen!
      600 Liters Malawi
      129 Liter Saltvatten

      Kommentar

      • Danne och Anzo
        • May 2007
        • 509

        #4
        Så här blev det Skall i några mer plantor så småningom men det får vänta tills jag är klar med alla andra flyttbestyr.

        P.s Såg just Tv reflexen i bilden men valde att ignorera det, ger i alla fall en uppfattning om resultatet.
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Danne och Anzo; 08 December 2010, 18:49. Anledning: Stavfel etc
        600 Liters Malawi
        129 Liter Saltvatten

        Kommentar

        • MyrasHusse
          • May 2010
          • 1353

          #5
          tummen upp
          http://myraakita.blogspot.se/

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #6
            Ja, det kan väl inte bli så mycket bättre än så!
            Har ju själv just den här lite ljusare slimlinen i några kar och den kommer att bli hur snygg som helst när det vuxit fast lite alger och grejer på den - när den liksom "gått in sig" lite.
            Jag har även den rödare i två kar, men är inte lika förtjust i den... Vill gärna rekommendera den senaste sllimlinen med en skön Gnejsblandning av ljust och grått - har denna i två kuber, mycket snygg!
            Ditt/ert kar ser helskönt ut!

            Kommentar

            • Danne och Anzo
              • May 2007
              • 509

              #7
              Tack! Mycket nöjd med resultatet själv också, blev faktiskt långt över förväntan.
              600 Liters Malawi
              129 Liter Saltvatten

              Kommentar

              Arbetssätt...