Lerkrukor? Lervaser? Gips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knud Lavard
    • October 2010
    • 63

    Lerkrukor? Lervaser? Gips?

    Funderar på att inreda ciklidakvariet med en kruka i bränd lera. Vågar man ha den i vattnet eller kan den innehålla nån form av giftiga ämnen? Har även en gipsbyst av Alexander den store som hade sett intressant ut i akvariet men hur smart är det med gips i vatten? Kanske löses det upp

    Mvh:

    KL
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #2
    Ursprungligen postat av Knud Lavard
    Funderar på att inreda ciklidakvariet med en kruka i bränd lera. Vågar man ha den i vattnet eller kan den innehålla nån form av giftiga ämnen? Har även en gipsbyst av Alexander den store som hade sett intressant ut i akvariet men hur smart är det med gips i vatten? Kanske löses det upp

    Mvh:

    KL
    krukor i bränd lera har jag haft i alla mina tankar (utom ett) funkar hur bra som helst. Rätt go färg på dom med, fyller sin funtion på ett utmärkt sätt. Så det borde inte vara några problem! ;D gips vette fan, låter mindre bra :P
    All we are, we are.

    Kommentar

    • Knud Lavard
      • October 2010
      • 63

      #3
      Bra då kör jag på med lervasen men droppar gipshuvudet!

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        Ursprungligen postat av Knud Lavard
        Bra då kör jag på med lervasen men droppar gipshuvudet!

        så länge du inte droppar ner det i karet så är det OK..........
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • david87
          • June 2005
          • 710

          #5
          Borde det inte bara gå att lacka huvudet så att det håller?

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            Ursprungligen postat av david87
            Borde det inte bara gå att lacka huvudet så att det håller?

            går jättebra,,,ända fram tills att det kommer en enda liten droppe vatten in på gipset.....

            dessutom,,,kostnaden för att lacka huvvet kommer att vida överstiga kostnaden att köpa ett huvve i plast....



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            Arbetssätt...