Aquael PS bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Aquael PS bakgrund

    Hej

    Hur funkar de bakgrunderna? Såg på en webbshop så stod det att de bakgrunderna var ca 5 cm kortare än måtten som angavs för att det skulle bli mellanrum på sidorna så vattnet kunde röras bakom den? Ska de verkligen vara så, får man inte en massa fisk där bakom då?
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    #2
    vilken webbshop va det ?
    http://myraakita.blogspot.se/

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Hmm får googla lite senare å se om jag hittar

      Kommentar

      • fremar
        • August 2003
        • 1287

        #4
        http://www.akvariumbutiken.se/dekora...quael_737.html här står det så.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          jag har haft sån bakgrund men jag köpte en som var större än karet o sågade till den. verkar dumt att ha en springa om det inte är så att det är ett nät på varje sida isåfall. men det är ju inte så snyggt.

          o det är nog ingen fara för bakterier bakom bakgrunden.

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            #6
            Ok, får se hur jag gör med bakgrund sen när jag får hämtat akvariet, misstänker att det är en sån Aquael PS bakgrund som satt löst bakom akvariet nu. Var någon bakgrund i plast iaf sa säljaren, ser ut så här http://sg.kicks-ass.org/akvarium.jpg

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              a fast den sitter i karet. min såg ut så här
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Johan82
                • September 2010
                • 89

                #8
                på tal om bakgrunder... Behöver man tömma karet för att få in en sån ? Verkar jobbigt.

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #9
                  ja det behöver man. ja det är en jäkla process. det är därför man brukar göra det innan man sätter igång karet. att sätta in en bakgrund och om den ska silikonas dit så räkna med minst 48 timmar. så man behöver ett kar till som fiskarna kan gå i så länge.

                  o sen är det ju omstart på nytt så då får man ju börja om med att långsamt introdusera fisk igen,

                  Kommentar

                  • fremar
                    • August 2003
                    • 1287

                    #10
                    Om man bara ställer ner en sån Aquael PS då kan man väl göra det med vatten i? Kanske kan sätta nån svart filtermatta på sidorna?

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #11
                      mjaaoo.. jag skulle tömma ändå. svårt att få till det bra annars. o du måste ju få bort gruset där bak för att få ner den till botten.

                      Kommentar

                      • fremar
                        • August 2003
                        • 1287

                        #12
                        Oki får se om det är en sån bakgrund som är med. Verkar skita sig med bärhjälp så jag vet inte om jag kan hämta akvariet nu på lördag ens

                        Kommentar

                        • larsson81
                          • October 2006
                          • 82

                          #13
                          Jagt har haft en sådan bakgrund sittandes lös i ett akvarium. Borrade 2 hål i övre kanten och satt dit 2 sugproppar från ett gammalt innerfilter och stoppade ner andra änden i sanden. Funkade jättebra. Några mindre fiskar kom in bakom men det var mest yngel och ungfiskar och dom kom ut av sig själva igen. En fördel med att ha den lös ar att den var lätt att rengöra, bara att ta ur den och lägga den i badkaret och skrubba av den.
                          420 liter sällskapsakvarium, kub 50*50*60 SA

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #14
                            nej men va!? man vill ju inte rengöra en bakgrund?! de är ju som snyggast när de fått lite alger på sig. myclet mer naturliga o snygga då ju!

                            Kommentar

                            • fremar
                              • August 2003
                              • 1287

                              #15
                              Äh får nog bli nån sån där bild man klistrar på baksidan till att börja med för mig tror jag, den Aquael PS bakgrunden som var med var inte tillräckligt hög och inte helt tät mot sidorna då den var lite snett sågad.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...