Gör om, gör rätt, gör snyggt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whizzer
    • May 2005
    • 498

    Gör om, gör rätt, gör snyggt!

    Tjenare!
    Länge sen man var inloggad här, intressena går i vågor kan man säga

    Jo nu behöver jag er expertishjälp! Det är så att vi, äntligen, har hittat ett hus som vi båda gillar och dessutom köpt det! Tjohoo!

    I dagsläget har vi bara 1 kar igång (hade 3 ett tag när vi var som värst) och det är ett Juwel vision 450L. Eftersom vi varit på gång med hus i över ett års tid så har akvariehobbyn legat mkt på is, inga nya fiskar, växter eller annat har inhandlats just med tanke på ev flytt.. Tror det simmar 18st fiskar i karet just nu allt som allt..

    Har ett 100L kar där jag tänkt flytta invånarna ett tag tills dess att flytten är överstökad, dvs när karet står på rätt plats o inredningen blivit som jag önskat.
    Som vi vet så flyttar man ju inte runt på akvarium så himla lätt, defintivt inte de som väger lika mycket som detta (eller mer!) Kommer ihåg hur jäkla tungt det var när det var tomt o vi släpade hem det från butiken, uj uj uj

    Jag har alltid varit förälskad i BTN bakgrunderna o det är ju det jag önskar mest av allt att få stoppa ner i karet nu när jag får möjlighet att starta om det.


    Problemen är:
    • Jag har satt dit Juwels egna (fula) bakgrund i karet, o det rejält
    • På Vision-karet finns 2 mittstag som inte direkt sitter lösa
    • Den fula klumpiga filterboxen
    Ja jag vet att BTN har slimline-varianten, o ja, jag har funderat på dessa oxå, men jag tycker inte att de är några likvärdiga substitut för originalen, tyvärr.

    Jag vet oxå att BTN har lösa moduler som man kan pussla ihop, men jag vet inte vilka bitar jag ska ha för att få ihop det.

    O den där filterboxen.. suck.. jag vet att vissa har plockat bort denna o gjort eget filter på baksidan av bakgrunden, men då måste man ju få till det ordentligt o bra. Inte roligt att ringa till Juwel när man har förstört det: "Jo jag har en liten liten fråga; säg att om man råkade ta bort filterboxen och nu funkar den inte längre, går det på garantin då?"
    Skulle inte tro det va?

    Nå? Är det nån som har några kreativa idéer på hur jag ska gå tillväga? Nån som har suttit i liknande sits tidigare?


    Dessutom:
    Har kört med finkornig sand i flera år nu, och tröttnat på den flata botten.. det lutar åt att bli sjösten igen så att man kan bygga lite olika nivåer på botten (eller vad man ska kalla det). Dessutom upplever jag det lättare att hålla rent o snyggt. Men då blir väl pansarmalarna ledsna

    Åh vilka dilemman! Men nu ska jag sluta tjata o invänta alla bra idéer o förslag som jag kommer att få
    Whizzer
    http://ninavarblane.blogspot.com
  • Mr J.E
    • June 2009
    • 276

    #2
    Intressant! Har precis själv skaffat mig ett Vision 450 och funderar vad man ska ha som bakgrund. En sak är i alla fall bestämd och det är att originalfiltret ska bort och ersättas med FX5..
    För mig lutar det åt moduler men inte riktigt säker ännu....
    Juwel Lido 120, "räkvasen"
    Juwel Vision 450, projektet!
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=143464&page=1

    Kommentar

    • Whizzer
      • May 2005
      • 498

      #3
      Vi får hoppas på många kreativa svar med andra ord
      Whizzer
      http://ninavarblane.blogspot.com

      Kommentar

      Arbetssätt...