julas blästersand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    julas blästersand

    Någon som vet var jag kan få tag på det runt karlstad? På hemsidan måste man ju handla för 500 kr.
    Eller finns det nån snarlik sand i nån annan affär?
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    #2
    om ni har biltema så finns de bläster sand där som ja hört att många använder.
    http://myraakita.blogspot.se/

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      hornbach eller bauhuas har nån sandlåde sand som är likvärdig

      Kommentar

      • Falconer
        • November 2005
        • 786

        #4
        Säljer biltema blästersand då? Läste någonstans att dom slutat med det. Hur är den jämfört med julas? mörkare?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          de säljer. o den är ljusare som jkag fattat det

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            sök på "sand" på biltemas hemsida, så hittar du en förbannat trevlig sand, till ett vettigt pris.



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Falconer
              • November 2005
              • 786

              #7
              ok tackar!

              Kommentar

              • Falconer
                • November 2005
                • 786

                #8
                är det den där för cement fog och putsbruk? vilken storlek rekomenderas? Är väl inte så stor skillnad kanske? :P

                Kommentar

                • Falconer
                  • November 2005
                  • 786

                  #9
                  Oj såg att det också fanns blästersand. Vilken av dom är det som är akvarieduglig?

                  Kommentar

                  • Wiie
                    • May 2006
                    • 124

                    #10
                    Har för mig att det står på påsen

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #11
                      eller sök på akvarie på biltemas hemsida......jag skulle tagit den som är lite grövre.



                      .
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • Falconer
                        • November 2005
                        • 786

                        #12
                        Vad är det för skillnad på blästersanden och "sand"? Någon som vet?
                        Någon färgskillnad?

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          #13
                          vet inte, men jag gicl på att biltema säger på påsen att "sand" funkar i kar, står inte så på blästersand, samt att deras kundtjänst inte kunde svara på om blästersanden innehöll något som skulle kunna vara skadligt för levande organismer.


                          min lilla försiktiga approach på det hela.

                          det som styrde mig i detta val var att jag ville ha tag i en liten påse med vettig sand utan att betala skjortan.

                          om jag skulle få för mig att ha tag i nått liknande idag till ett större kar (över 150 liter), så skulle jag svängt inom
                          hornbach, och köpt deras ljusa akvariesand, packas i 20-25kg/påse, och kostar per kilo nästan samma som
                          biltemas sand till akvarie.



                          .
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • Falconer
                            • November 2005
                            • 786

                            #14
                            Jag ska för tillfället ha sand till en räkvas så behöver ju inte så mycket, men det är ju alltid bra att ha.
                            Finns det några bilder på akvarium med biltemasand i? Tycker du färgen är lite för mörk egentligen eftersom du idag hellre köpt den ljusa akvariesanden från hornbach?

                            Kommentar

                            • Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

                              #15
                              Ursprungligen postat av Falconer
                              Jag ska för tillfället ha sand till en räkvas så behöver ju inte så mycket, men det är ju alltid bra att ha.
                              Finns det några bilder på akvarium med biltemasand i? Tycker du färgen är lite för mörk egentligen eftersom du idag hellre köpt den ljusa akvariesanden från hornbach?
                              någr urusla bilder hittar du inlägg 46-47-49-55 i denna tråd.




                              nope, jag tycker att den ljusa sanden från hornbach är lika ljus / mörk som sanden från biltema.

                              skillnaden är att jag har 3 min med bilen till hornbach (eller kör förbi det varje dag), och jag har 25 min
                              till biltema.....

                              skillnaden i kilopris är minimal.....

                              skulle faktiskt inte bli förvånad om det är så att det i slutändan är samma sand.


                              (men jag längtar tillbaka till den månaden när hornbach hade märkt sina sandpåsar med fel pris.
                              köpte en gång 4x20 kg rådasand till det intressanta priset av 12,90 / säck.....brudarna i kassan
                              fattade inget ju....hade blitt en decimal fel i datorn.....jag påpekade inte felet....)



                              .
                              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                              Kommentar

                              Arbetssätt...