Hjälp angående inreding

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • katti73
    • June 2010
    • 48

    Hjälp angående inreding

    Min son fick idag köpa inredning till akvariet , det var nån korall i nån mjuk plast typ. Han var dock snabb och han vara och tvätta den med tvål, vad gör vi nu. Kan man skölja upp den och ändå sätta ner den i akvariet eller kommer fiskarna dö då?
  • Narien
    • August 2010
    • 181

    #2
    Jag vet inte om det går att koka den, men jag skulle försökt koka den ett par gånger (med nytt vatten varje gång), eller bara skölja den, och låta den ligga i vatten (och då byta vatten flera gånger) innan jag ens funderade på att lägga ner de...

    Kommentar

    • katti73
      • June 2010
      • 48

      #3
      Ja, koka vet jag faktiskt inte om det går att göra, sonen är helt förtvivlad över att han inte kan sätta ner den

      Kommentar

      • Narien
        • August 2010
        • 181

        #4
        Såpa är ju dödligt för fiskarna, men man tycker ju att det borde gå bort efter att fått ligga i vatten ett tag, problemet är att man (jag iaf) inte vill säga att det går att lägga i den och sen höra hur fiskarna dött...

        Kommentar

        • katti73
          • June 2010
          • 48

          #5
          nä, jag är ju lite osäker själv på om man ska våga det. man kan ju tycka att vanlig handtvål borde försvinna om man sköljer upp det nog många gånger men jag vet ju inte

          Kommentar

          • Narien
            • August 2010
            • 181

            #6
            Du får nog hoppas att någon mer kunnig svarar ;p jag vågar inte ge go-ahead

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              sjöj av den noga o länge o sen när du sätter ner den så häll i lite vattenberdningsmedel så ska det nog gå bra.

              Kommentar

              • katti73
                • June 2010
                • 48

                #8
                Ok, då ska jag göra det. Tack för tipset. Nu har jag en son som ler igen

                Kommentar

                Arbetssätt...