Träd från vår natur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Träd från vår natur

    Är det något lövträd som inte lämpar sig i akvarium? Räcker det att torka o ta bort barken?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    tjaa det funkar med bok o ek o så har jag för mig. barken tror jag inte du behöver ta bort,. kanske på eken möjligtsvis. men jag har inte hundra kolla på detta så nån annan får gärna svara med

    Kommentar

    • oskarljunggren
      • June 2010
      • 88

      #3
      jag har bok i mitt å det har fungerat prima, men jag tog en stålborste å fixade till mina pinnar så dom va fria från all bark osv sen hällde jag kokat vatten på dom för att vara på säkra sidan.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Hästkastanj och rhododendron bör man undvika. De är giftiga, vet inte om de är så giftiga att det spelar roll i akvarium, men kanske lika bra att inte testa.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #5
          Jag har precis slängt i ett gäng grenar från en pil i ett par av mina akvarium. Jag barkade av och dunkade i dem. De släpper nu lite bark som hänger som slingor från grenarna. Jag gillar detta. Om de mjuknar för mycket tar jag bort dem.
          Checking out...

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #6
            Ursprungligen postat av Dre
            Jag har precis slängt i ett gäng grenar från en pil i ett par av mina akvarium. Jag barkade av och dunkade i dem. De släpper nu lite bark som hänger som slingor från grenarna. Jag gillar detta. Om de mjuknar för mycket tar jag bort dem.
            Du har ingen bild på hur det ser ut? Är lite sugen på att slänga i tunna ekgrenar i mitt kar.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            Arbetssätt...