Underlag!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hellsson
    • January 2010
    • 840

    Underlag!?

    Skall ändå silicona moduler i helgen skall jag även silicona liggunderlaget?
    Tycker tycker du?
  • pwrdesign
    • January 2003
    • 384

    #2
    Siliconade min bakgrund i förra veckan, men jag skippade liggunderlaget, det kommer hållas nedtyngt av sten och sand ändå.
    Besparar en eventuell ny ägare av mitt akvarie en hel del jobb på det sättet
    Malawi 540 Liter
    26 Liter Aquascaping

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      jag silikonadet inte hellr underlaget. man kommer nog hata sig själv den dagen man vill ta bort det.

      Kommentar

      • Hellsson
        • January 2010
        • 840

        #4
        Ni har förmodligen rätt i det ni säger! Dock har den lyfts i mitt 540, det vill jag inte i detta karet! Så njaaa ja vet inte om jag vill chansa.. Får se vad det blir i morgon fler åsikter? Fördelar/nackdelar?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          du kan ja kanske göra några silikonpunkter för att sätta dit den. asså inte slänga silikon över hela utan bara i punkter i hörnen o nån i mitten kanske.

          hur kan den ha lyfts!?!?!? min lyfts inte, blnad gräver de dock upp ett hörn men då slänger jag bara sand över det igen

          Kommentar

          • tulle89
            • March 2006
            • 1183

            #6
            Jag silikonade inte min heller. Men som hannesc säger skulle det ju fungera bra att bara punktsilikona.

            Jag hade bara mycket sand på min så stannade den där den skulle vara När jag tömde det efter var det tillochmed lite svårt att få upp det faktiskt :P Verkar ha blivit ngn form av vakuumtryck som höll fast det.
            Med Vänliga Hälsningar Tulle

            Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

            Kommentar

            • hult87
              • February 2010
              • 1287

              #7
              jag silikonade min skiva i mitt 540L gjorde detta efter att jag bytte bottensubtrat i mitt 200L. då hade jag önskat att det satt fast! blev ganska jobbigt när det lyfte, var tvungen att bryta sönder skiten och slänga det.

              Kommentar

              • Hellsson
                • January 2010
                • 840

                #8
                Ja så får det bli! Att pungta fast den. När min lyfte i 540 karet så var det med bara i hörnet, dock irriterande endå rycker jag hehe. Men det blir till att "pungta" som sagt! Tack för svar och visat intresse ps: bilder kommer i morgon

                Kommentar

                Arbetssätt...