Lego i akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Silkisif
    • August 2009
    • 96

    Lego i akvariet?

    Är det möjligt att ha legobitar i ett akvarium, eller kan de avge något som är ohälsosamt för fiskarna?
    Naturligtvis kommer bitarna tvättas noga!
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    Funkade i mitt när jag var liten i alla fall. Men varför man ska ha det är ju en fråga

    Kommentar

    • Silkisif
      • August 2009
      • 96

      #3
      Låt oss säga såhär... Pastellfärgerna matchar sanden, och byggmöjligheterna är oändliga!

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Akvariet i Legoland har dykare, ubåtar och annat av lego i sina akvarium. Borde väl finnas info om det är behandlat med något som varning för besökare som får ideér.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          Tror att legoplasten gjuts i formar, för att sedan få ut dom lättare så är formarna täckta med en olja Och det kan nog vara bra att få bort denna olja...
          Annars tror jag inte att det kan vara farligt! Lego är ju barnprylar (även om det är jävligt kul som vuxen också) Och ungar suger ju på allt möjligt så bitarna är nog inte giftiga...
          Dock vet jag inte hur lego beter sej efter en längre tid i vatten.
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            Ursprungligen postat av karrokaja
            Tror att legoplasten gjuts i formar, för att sedan få ut dom lättare så är formarna täckta med en olja Och det kan nog vara bra att få bort denna olja...
            Annars tror jag inte att det kan vara farligt! Lego är ju barnprylar (även om det är jävligt kul som vuxen också) Och ungar suger ju på allt möjligt så bitarna är nog inte giftiga...
            Dock vet jag inte hur lego beter sej efter en längre tid i vatten.

            betvivlar skarpt att de har olja i sina plastsprutare....det blir normalt sett inta alls bra att ha olja i formrummen
            när man gjuter plast.

            vad som är intressant är egentligen vilken sorts plast det är...dvs är den vattenbeständig eller ej.

            det är bara att maila lego, fråga vilken sorts plast det är, och samtidigigt fråga om den är vattenbeständig.


            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              #7
              Lego och duplo brokar ju kunna överleva finfint i både sandlåda och badkar där påfrestningarna är ganska stora. Kan mycket väl se mig ett snyggt Legoakvarium på ett barnrum (eller gömt bakom ett par pärmar på kontoret).
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Se till att tynga ner det, för om jag inte minns fel är det ganska bra flytförmåga....
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • hawkse
                  • December 2009
                  • 781

                  #9
                  Lego görs tydligen av ABS. Måste nog testa det där med Aceton...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...