Skifferbakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ekwall
    svarade
    Ursprungligen postat av Saturnus80
    Det är riktigt snyggt, vad har du tänkt dig för bottenmaterial och vilka fiskar ska befolka akvariet?
    Jag har ljust grus (2-3mm) som jag tänkte använda.
    Har tetror som behöver någon stans att bo, svarta neontetror och kardinaltetror men jag tror att kardinalerna ska få flytta och sätta in någon roligare fisk. Kanske ett apistogramma par som Marnat föreslog :P

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    Det du har där är ett makalöst fint litet kar.. PERFEKT för ett apistogramma par och deras yngel samt lite smycketetror eller dvärgkardinaler
    Tack!!
    Jag har kollat på dom små liven förut och drömt om dom.
    Är det någon speciell du rekommenderar, vill ha några med lite liv och färg.
    Blir ganska tråkigt med bara tetror, det händer inte så mycket.

    Lämna en kommentar:


  • Saturnus80
    svarade
    Det är riktigt snyggt, vad har du tänkt dig för bottenmaterial och vilka fiskar ska befolka akvariet?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av ekwall
    Skaffat lite rötter idag och satt dit en svart bakgrund.

    Åsikter??

    Det du har där är ett makalöst fint litet kar.. PERFEKT för ett apistogramma par och deras yngel samt lite smycketetror eller dvärgkardinaler

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Skaffat lite rötter idag och satt dit en svart bakgrund.

    Åsikter??
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Jag har inte bestämt mig än, är mest inne på malawi så kan inte allt för mycket om växter så tar gärna emot tips.
    Tror jag ska skippa mossan och ha lite grövre växter plus såna där små flytväxter som växer i alla diken.

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Ska du pula fast lite mossa? Några javor eller anubias som nämnts?

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Jag har 2 khuliålar med tetrorna nu som jag tror kommer älska alla hålor

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Skitbra! Skulle vara grymt med någon lite fisk som gillar grottor eller liknande i det karet.

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Nu sitter bakgrunder på plats, trodde nästan den skulle ramla isär när jag skulle ställa den upp men det gick bra.

    Akvariet är på 37l som jag hittade på en loppis för 50 spänn Har ett lika stort som tetrorna simmar i nu men det här är lite kortare och lite högre.

    Jag la upp en liten hög skiffer framför för att se lite hur det ska bli sen.
    Tror det kommer bli riktigt fint sen med det ljusa gruset och mörka små rötter och massa grönt.

    Än så länge så har jag inte hittat någon anledning att avråda folk att göra likadant.

    Det kan ta ett tag till det fylls med vatten, jag väntar på bänken den ska stå på och den ska inte komma förrän den 25:e

    Är inte så haj på det där med kameror så några bilder blev väldigt gula..
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Guy Palm
    svarade
    Kul att se att alla inte är rädda för annorlunda inredning, kommer nog att inspirera andra att försöka sig på lite udda inredning. Håller med om att skiffer är ett mycket snyggt material.

    Lämna en kommentar:


  • Föllförfisk
    svarade
    Ser himla bra ut! Ska bli himla kul att se då det är klart!

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Läckert och inspirerande. Unikt! Följer intresserat tråden!

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Woaow!! kanonsnyggt ska bli kul att få se helhetsbilden sen
    *nyfiken*

    Lämna en kommentar:


  • häpp
    svarade
    Jättefint!

    Mycket inspirerande. Ska minnas detta innan jag startar upp mitt nästa akvarium (när det nu blir). Kanske snor jag lite av idén. Ska bli spännande att se resultatet i akvariet med växtlighet.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...