Skifferbakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ekwall
    svarade
    Så snabb är jag
    Blandade lite grövre (2-3mm) sand med blästersand och fick en väldigt bra blandning.
    Sen planterade lite växter. Säg gärna vad dom heter för jag glömmer bort det hela tiden....

    Jag hoppas det klarnar lite mer under kvällen så jag kan få lite bättre bilder.

    Tror ni att några fiskar kommer trivas där i?
    Själv är jag fruktansvärt nöjd, får se om jag håller fast vid det eller möblerar om
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Fullt så snabb är jag inte:P

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    bilder ?



    .

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Har köpt växter idag och fått upp bänken så nu ska det startas upp ordentligt
    Har även lånat min tjejs systemkamera så jag hoppas jag kan bjuda er på lite fina bilder till kvällen

    Lämna en kommentar:


  • J.Milton
    svarade
    En liten Anubis planta, och kanske nån enstaka lite högre växt, men inte för mycket högt så du döljer för mycket av bakgrunden=)

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Imorgon kommer bänkskivorna så förhoppningsvis blir det vattenfyllt imorgon
    Vill gärna ha lite mer tips på växter att ha i, vill ha lättskötta växter som passar fint i det lilla karet.
    Ska få musselblomma av hult87 mer än så är inte bestämt.

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    kanske inte jättelånge men tillräckligt. fast har inte bestämt helt vad jag ska ha än.

    Lämna en kommentar:


  • J.Milton
    svarade
    Andmat har väl inte så jättelånga rötter? då tycker jag att musselblomma och frogbite har snyggare och längre rötter.

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Tack!
    Jag gillar andmaten, vill ha en liten flytväxt med långa rötter och att den skymmer ljuset gör inget.

    Limmade ihop dom med vanligt akvariecilicone så är inget avancerat.
    Den är inte så lätt att flytta på utan att ha sönder den när man gjort som jag men det kan man stå ut med:P

    För övrigt så fick jag precis veta att bänken kommer en vecka tidigare ( på onsdag ) så jag kan snart fylla på med vatten.

    Lämna en kommentar:


  • Spongeduck
    svarade
    Väldigt, väldigt snyggt. Hur limmade du ihop stenarna som ?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Med stark cirkulation på vattenytan så vantrivs andmaten och försvinner snabbt.
    Den är också bra på att ta upp överskottsprodukter i akvariet (dvs ett slags filter).


    Snyggt med skifferbakgrunden för övrigt. På åttiotalet gjorde jag själv några skifferbakgrunder men då ja jag skifferbakgrunderna platt not bakrutan och gjöt in dom i glasfiber.
    Detta system som du kört med blir dock snyggare
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 12 August 2010, 14:40.

    Lämna en kommentar:


  • Micke.H
    svarade
    Ursprungligen postat av Christerhedberg
    Smaksak, men jag undrade om det var samma sak.
    Ja precis det är sámma sak, har aldrig sett det i någon djuraffär men på Tradera finns det folk som säljer.

    Jag skulle starkt rekommendera att skippa den växten eftersom den tar över hela ytan och akvariet blir mörkt och tråkigt.
    Dessutom är dom i princip omöjlig att bli av med, jag har flera gånger noga rensat bort alla bladen i ett av mina akvarier men dom bara kommer igen efter ett tag, ingen aning om hur men dom bara kommer och det är jobbigt vill jag lova!

    Lämna en kommentar:


  • Christerhedberg
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Lemna minor förstår jag inte hur man kan vilja köpa, mitt komm mystiskt ner i karen och är en ren pest!
    Smaksak, men jag undrade om det var samma sak.

    Lämna en kommentar:


  • MyrasHusse
    svarade
    Ursprungligen postat av ekwall
    Var precis den jag menade,tycker det ser så härligt ut när deras rötter hänger ner.
    Men det kanske blir för mörkt då men det får vi se då.



    Härligt att man kan inspirera andra
    Hoppas vi får se bilder från ditt projekt sen
    Absolut!
    start med projektet blir 2010-08-18

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke.H
    Du menar antagligen andmat (Lemna minor)
    Var precis den jag menade,tycker det ser så härligt ut när deras rötter hänger ner.
    Men det kanske blir för mörkt då men det får vi se då.

    ser grymt ut fick precis en ide om hur min bakgrund till mitt 100Liters kar ska se ut, ska ner till sjön/ut i skogen och plocka sten eller om man köper sten i butik och gör en cool bakgrund och kanske någon grotta

    Tack!
    Härligt att man kan inspirera andra
    Hoppas vi får se bilder från ditt projekt sen

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...