Skifferbakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • VisualDarkness
    svarade
    Ursprungligen postat av Christerhedberg
    Tänkte skynda mig att fråga om "Lemna minor" är samma växt som de har i djuraffärerna och som säljs på tradera med mera?
    Lemna minor förstår jag inte hur man kan vilja köpa, mitt komm mystiskt ner i karen och är en ren pest!

    Lämna en kommentar:


  • MyrasHusse
    svarade
    ser grymt ut fick precis en ide om hur min bakgrund till mitt 100Liters kar ska se ut, ska ner till sjön/ut i skogen och plocka sten eller om man köper sten i butik och gör en cool bakgrund och kanske någon grotta

    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • Christerhedberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke.H
    Du menar antagligen andmat (Lemna minor)
    Tänkte skynda mig att fråga om "Lemna minor" är samma växt som de har i djuraffärerna och som säljs på tradera med mera?

    Lämna en kommentar:


  • Christerhedberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ekwall
    Det kommer, du får ha lite tålamod

    Var och kollade på kakaduaciklid idag, fick leta som en galning innan jag hittade den lille filluren i karet men så vacker som den är så spelar det ingen roll. Sen lär dess beteende inte visas på så kort tid och utan en hona.
    Okejokej, det får jag väl ha då =)

    Slå till ^^

    Lämna en kommentar:


  • Micke.H
    svarade
    Du menar antagligen andmat (Lemna minor)

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    En liten (ca 4mm) flytväxt med två blad som flyter runt i diken och mindre dammar. Ser mer ut som algblommning från håll men är små enskilda växter med långa rötter.
    Dom finns iaf överallt häromkring:P

    Lämna en kommentar:


  • skejtfisken
    svarade
    Ursprungligen postat av ekwall
    Jag har inte bestämt mig än, är mest inne på malawi så kan inte allt för mycket om växter så tar gärna emot tips.
    Tror jag ska skippa mossan och ha lite grövre växter plus såna där små flytväxter som växer i alla diken.
    vad menar du med det som växer i alla diken?

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Det kommer, du får ha lite tålamod

    Var och kollade på kakaduaciklid idag, fick leta som en galning innan jag hittade den lille filluren i karet men så vacker som den är så spelar det ingen roll. Sen lär dess beteende inte visas på så kort tid och utan en hona.

    Lämna en kommentar:


  • Christerhedberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ekwall
    Det ser ut som på senaste bilden, väntar på att bänken ska komma.
    Kan inte göra så mkt mer förrän den kommit tyvärr.
    Okejokej då förstår jag varför jag inte hittade någon "färdig-bild"

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Det ser ut som på senaste bilden, väntar på att bänken ska komma.
    Kan inte göra så mkt mer förrän den kommit tyvärr.

    Lämna en kommentar:


  • Christerhedberg
    svarade
    Ekwall, har du bilder att lägga upp på hur det ser ut just nu?

    Lämna en kommentar:


  • Marsipulami
    svarade
    Slå ett getöga på borelli också, en lite mindre men mycket vacker fisk. En annan variant som i alla fall för mig vart stabilare än kakadua var viejita. Hannen gick mycket i rött och honan åt gult.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av ekwall
    Okej, ska kolla upp dom olika och se om någon faller mig i smaken.
    Jag gillar cacatuoides väldigt mycket med sina skarpa fenor och färger, vet att dom är lätta att få tag på också.
    Får ta och läsa på lite mer om dom så får vi se vad som händer, men troligtvis blir det någon apisto.

    Jag har en del ljus blästersand som jag kan blanda med så det löser sig utan problem.

    det låter skitbra det där. Vad jag hade gjort var att försöka få tag på någon agazziisi Där har du snygga firrar

    Lämna en kommentar:


  • ekwall
    svarade
    Okej, ska kolla upp dom olika och se om någon faller mig i smaken.
    Jag gillar cacatuoides väldigt mycket med sina skarpa fenor och färger, vet att dom är lätta att få tag på också.
    Får ta och läsa på lite mer om dom så får vi se vad som händer, men troligtvis blir det någon apisto.

    Jag har en del ljus blästersand som jag kan blanda med så det löser sig utan problem.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av ekwall
    Tack!!
    Jag har kollat på dom små liven förut och drömt om dom.
    Är det någon speciell du rekommenderar, vill ha några med lite liv och färg.
    Blir ganska tråkigt med bara tetror, det händer inte så mycket.
    Nästan alla är underbara och när det gäller apistos så är det inte färgen som är det viktiga, det är deras makalösa beteende

    Apistos som jag kan rekommendera och själv haft är Apisto. Baenschi, Apisto. Trifasciata, Apisto. Sp. Schwarzkinn där schwarzkinn är snyggast enligt mig, men också svårast.

    Andra jag kan rekommendera är Agazziisi, Cacatouides och Nijsseni samt Panduro.

    Vilken av dem du väljer är en smaksak gällande färg och form, deras beteende är tämligen lika när de får gå ensamma med lite tetror och liknande

    Sen angående gruset, jag hade försökt skaffa antingen aquaclay eller lite mindre grus att blanda det större med, tex 0.8-1.2mm råda eller något

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...