vad göra med all mossa?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falken85
    • September 2009
    • 81

    vad göra med all mossa?

    har fått hem en laddning. har fixat 2 mossväggar, täckt flera stenar och någon rot. men fortfarande massor kvar. kan jag slänga ner mossan löst i karet så den växter sig till en buske? eller kommer den att växa fast i allt den stöter i?

    Obs det är java mossa.

    en fråga till. på bilden finns 2 ganska stora moss bollar. kan jag klippa dem mitt i tu? eller förstörs dem då?

  • J.Milton
    • January 2010
    • 674

    #2
    Du borde kunna klippa itu dom, vet dom som "vecklar" ut dom och lägger dom som en "gräsmatta" i sina räkkar.
    Och ja, du kan ha mossan löst i karet. Så länge den ligger och flyter omkring och du har lite cirkulation på ytan så kommer den inte växa fast nått nämnvärt.
    Men varför ha massa mossa du inte har plats för? Sälj den. Den mossan du redan har använt lär växa till sig inom kort och då kan du ta av den om du skulle behöva mer senare.
    240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
    Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
    Blogg+Galleri

    Kommentar

    • janson
      • July 2009
      • 300

      #3
      Får man fråga varifrån du köpte mossan?

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        #4
        "Råka" tappa ner en bunt i ett kuvert som av en konstig händelse är addresserat till mig!
        Annars köper du fler rötter eller kanske trollhassel och binder runt. Eller kanske en gräsmatta längst bak i karet?
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Millancolin
          • July 2007
          • 52

          #5
          Dum fråga kanske, men hur får du fast mossan i väggar, stenar och "pinnar" ? Är det bara att linda runt så växer det fast?

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Låser tråden eftersom annonsering är förjudet i forumet och det har varit massor av köpes/säljes annonser i forumet (som jag raderat)
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...