Ska ja byta sand ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathce
    • April 2009
    • 239

    Ska ja byta sand ?

    Jag har rådasand just nu och funderar på om ja ska byta eller lägga till mer kanske ?
    Jag får ingen koll på mina växter som Stjärngräs, vattenpest och en annan som ja inte vet vad den heter (är ungefär likla hög som de andra två), plus en väldigt låg (den här har jag värsr problem med).
    När jag tar bort trådalger så sliter de upp växterna ur sanden, rötterna på växterna får liksom inget fäste.
    Hur gör ni som har råda sand.
    Och trådalger hur fan blir man av med dem, jag tycker jag har testat allt !!!
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    #2
    Ursprungligen postat av Mathce
    Jag har rådasand just nu och funderar på om ja ska byta eller lägga till mer kanske ?
    Jag får ingen koll på mina växter som Stjärngräs, vattenpest och en annan som ja inte vet vad den heter (är ungefär likla hög som de andra två), plus en väldigt låg (den här har jag värsr problem med).
    När jag tar bort trådalger så sliter de upp växterna ur sanden, rötterna på växterna får liksom inget fäste.
    Hur gör ni som har råda sand.
    Och trådalger hur fan blir man av med dem, jag tycker jag har testat allt !!!
    tråd-alger, siamesisk algätare brukar fixa dom aljerna.. växterna kan jag inte hjälpa dej med då jag inte vet så mycket om de
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • Mathce
      • April 2009
      • 239

      #3
      Har faktiskt ett par siamesiska algätare, eller ja de ska vara det men jag har tvekat flera gånger.
      Dom är inte ett dugg lika länge, och jag tcker inte de käkar spec mycket trådalger mest alger på rutan.

      Kommentar

      Arbetssätt...