blir aldrig nöjd med inredningen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    blir aldrig nöjd med inredningen

    när jag har inrett mit akvarium så går det MAX 3 veckor sen tycker jag det är skit fult. börjar trötna på att det aldrig blir som man har tänkt sig. det jag har att inreda med är lavatenar,rötter,växter. akvariumet är på 375 liter, tycker att ytan att inreda på är för liten. har ni några tips om hur jag ska göra för att inte tröttna så fort ? tips m.m.
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA
  • Saturnus80
    • October 2009
    • 943

    #2
    Leta inspiration på nätet, googla aquascape wm. Använd mossa, anubias och javaormbunkar som du fäster på rötter och stenar. Lägg rötter på höjden, gärna så att de når upp till ytan. Gör skisser på hur du vill ha det.

    Lägg ut bild på ditt akvarium.
    //Daniel

    110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
    23l aqualandscape med dvärgkulor

    Kommentar

    • travianplayer
      • October 2009
      • 1201

      #3
      kika på Thasiki Amanos akvarium !
      Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

      Kommentar

      • andersfiskar
        • March 2007
        • 384

        #4
        En sak jag märkt är att höjden är viktig på Rötter, Stenar och vad det kan vara. Jag tycker mitt kar blivit mer spännande sedan jag började ställa saker på höjden. Dessutom är det kul att gruppera växter o.dyl. för att dessutom kanske lämna ytor helt tomma och visa sanden. Jag spred ut alla växter tidigare. Vallen längst bak efter bakrutan och lägre växter vid framrutan med ungefär lika mycket mellanrum och en liggande rot i mitten. Det var alltid tråkigt svenskt och symetriskt. Nu har jag i stället en helt tom "sanddel" som övergår i ett stenröse med en stående rot i som övergår till ett växtinferno. Sedan är det ju lite charmen att det aldrig bli klart... Att det alltid är i förändring. Jag skulle vilja ha ännu högre sten/rotsektion men är lite rädd att det rasar.
        //
        Mvh
        Anders

        Kommentar

        Arbetssätt...