Hjälp med inredning!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • a.eriksson
    • May 2010
    • 148

    #46
    Eller har du övriga idéer över växtligheten i mitt kar? saknar nog lite av de där riktigt täta som du har på nåt ställe. kanske någon hög med smårötter i högra sidan och fullt i nån bra växt för att få ett bra gömställe?

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      #47
      Ursprungligen postat av a.eriksson
      Kanske är en bra idé om man har sydamerikanska dvärgciklider som gärna vill ha lite gömställen. vad heter den där växten med långa smala blad? typ som jättevalliseria fast i mindre version? tänkte om man skulle byta ut de växter jag har i högra kanten mot såna som du har, ser ut att bli snyggt när de växer till sig och ger mer gömställe
      Det är Vallisneria Spiralis 'tiger' som jag har, den blir sjukt tät i mitt kar åtminstone. Jag gillar mycket gömställen över lag, oavsett fiskar, verkar få dem att känna sig lite säkrare
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #48
        Ursprungligen postat av a.eriksson
        Eller har du övriga idéer över växtligheten i mitt kar? saknar nog lite av de där riktigt täta som du har på nåt ställe. kanske någon hög med smårötter i högra sidan och fullt i nån bra växt för att få ett bra gömställe?
        låter inte helt dumt tycker jag, men smaken är ju som baken och det viktiga är att du gillar karet Det är ju du som ska titta på det varje dag så att säga. Det som funkat bra för mig är att köra de buskiga växterna väldigt nära rötterna så att de mer eller mindre följer rötterna i sin tillväxt.
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • a.eriksson
          • May 2010
          • 148

          #49
          Tack för tipsen, jag är ganska nöjd som det är nu, har väl inte råd och köpa växter var och varannan dag heller så.

          Vi får se hur de blir

          Kommentar

          Arbetssätt...