Mjuk och fin sand..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • candra
    • January 2010
    • 455

    Mjuk och fin sand..

    Undrar över sand nu, måste byta till sand till mina klogrodor..men när jag tittar på bilder på julas blästersand, så är ju det små små korn. Sand för mig, är typ "sand som i sandlådan.."

    Har sett många bilder på zoopet här..och då ser jag en väldigt väldigt ljus sand..som verkar mjuk och len..haha, om ni förstår vad jag menar.

    Vad är det för sand?? Eller ser jag fel..fin som attans är den iallafall och ljus.
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    jag kör julas o det är skitsnyggt i akvarium! ör typ som sandlådesand! billigt o kanonbra!

    Kommentar

    • Virros
      • January 2010
      • 488

      #3
      Det enda dåliga med julas sand är att bajset från fiskarna syns riktigt mycket !

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        fast jag har inte haft nåra problem tycker jag.lustigt nog.. aldrig slamsugit men ändå relativt rent på botten.

        Kommentar

        • Grottbert
          • November 2009
          • 340

          #5
          Annars kan du köra bauhaus sandlådesand. Den är som sand i sandlådan

          Kommentar

          • Constantine
            • September 2009
            • 431

            #6
            Ursprungligen postat av hannesc
            fast jag har inte haft nåra problem tycker jag.lustigt nog.. aldrig slamsugit men ändå relativt rent på botten.

            måste hålla med, hade bara problem med synligt bajs de första 2 veckorna men nu 2 månader senare har jag inte slamsugit en enda gång sen dess, så fort karet kommer igång så ska det inte vara några problem


            sandlådesand finns även på biltema om jag inte har helt fel för mig.
            450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
            170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

            Kommentar

            • candra
              • January 2010
              • 455

              #7
              Ja, det är olika bud, vad jag sett är det ingen som har visat nån bild på deras sand på alla dom inlägg jag sett...Har nån några bilder??..så kanske vi slipper så många trådar...och inlägg..för det är ju en del som undrar över sand och dess färg och hur den ser ut. Bara ett litet tips.. =) Vet att jag skulle vilja ha det. Bild och vilken sort och vart den är köpt. =)

              Jag har dessvärre ingen bil, så jag kan inte åka och titta på alla olika sandsorter..
              // Candra


              240l sällskap 20l Nano


              Kommentar

              • Virros
                • January 2010
                • 488

                #8
                Jaha okej jag har haft min sand i 2 veckor så det är kanske därför de syns så mycket ! Eller så sktier mina fiskar myyycket ! :P

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #9
                  Ursprungligen postat av candra
                  Ja, det är olika bud, vad jag sett är det ingen som har visat nån bild på deras sand på alla dom inlägg jag sett...Har nån några bilder??..så kanske vi slipper så många trådar...och inlägg..för det är ju en del som undrar över sand och dess färg och hur den ser ut. Bara ett litet tips.. =) Vet att jag skulle vilja ha det. Bild och vilken sort och vart den är köpt. =)

                  Jag har dessvärre ingen bil, så jag kan inte åka och titta på alla olika sandsorter..
                  jag är ju på jobbet nu så jag kan inte lägga upp nåra bilder men om du kolla min kub-tråd sidan 7 o framåt så komemr du se sanden. finns videoklipp som visa sanden rätt bra faktiskt

                  Kommentar

                  • andersfiskar
                    • March 2007
                    • 384

                    #10
                    All sand är väl små små korn? Antingen finare eller grövre. Sandlådesanden är ju grövre än Julas blästersand. Ännu finare är ju sättsand eller stenmjöl men då blir ju karet dimmigt. Jag tycker julas blästersand funkat bra. Det går inte att slamma botten men har ännu inte behövt. Här är nåra bilder på ett av mina kar med Jula blästersand. http://s805.photobucket.com/albums/yy336/andersfiskar/
                    //
                    Mvh
                    Anders

                    Kommentar

                    • candra
                      • January 2010
                      • 455

                      #11
                      Ursprungligen postat av hannesc
                      jag är ju på jobbet nu så jag kan inte lägga upp nåra bilder men om du kolla min kub-tråd sidan 7 o framåt så komemr du se sanden. finns videoklipp som visa sanden rätt bra faktiskt
                      Tack tack =) Det är den sanden jag vill ha...julas blästersand?? Är det den du har?
                      // Candra


                      240l sällskap 20l Nano


                      Kommentar

                      • candra
                        • January 2010
                        • 455

                        #12
                        Ursprungligen postat av andersfiskar
                        All sand är väl små små korn? Antingen finare eller grövre. Sandlådesanden är ju grövre än Julas blästersand. Ännu finare är ju sättsand eller stenmjöl men då blir ju karet dimmigt. Jag tycker julas blästersand funkat bra. Det går inte att slamma botten men har ännu inte behövt. Här är nåra bilder på ett av mina kar med Jula blästersand. http://s805.photobucket.com/albums/yy336/andersfiskar/
                        Japp, det är nog den jag menar...då får det bli julas blästersand...hoppas det fortfarande heter så =)
                        // Candra


                        240l sällskap 20l Nano


                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          #13
                          ja det är julas sand. mycklet nöjd med den

                          Kommentar

                          • Lizzy_123
                            • March 2010
                            • 71

                            #14
                            Ursprungligen postat av hannesc
                            ja det är julas sand. mycklet nöjd med den
                            Jag måste få fråga hur mycket sand behöver man till ett 170L kar? Räcker 2st säckar?

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              #15
                              kan nog räcka med en. men köpt två. är ju bara 100:- kan vara bra o ha om man startar ett litet yngelkar eller fyllar på nån gång eller så.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...