Fluval 2 plus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DarkAngel_83
    • April 2010
    • 244

    Fluval 2 plus

    Har en pump, fluval 2 plus, vet någon vad filtermattan till en sådan kostar på zoobutiker?

    Hittade 4 för 40kr på nätet o 50kr i frakt, är de billigt eller ska jag vänta?!
  • DarkAngel_83
    • April 2010
    • 244

    #2
    Ringde zoo, 4 för 50kr ungefär, så beställt o klart =)

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      4 för 50? vad ska du med 4 stycken till? eller går det in 4 st?

      Kommentar

      • DarkAngel_83
        • April 2010
        • 244

        #4
        haha nee men man kanske kan spara tills nästa byte? =) Går in 2, dom säljs 4 st

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          byta? jag har nog aldrig bytt filterpatron i mina pumpar. o de är lätt över 10 år gamla. fast jag borde kanske ha bytt på den äldsta. menmen. du lär inte behöva byta på ett tag iaf fans det ingen filtermatta i eller från början???

          Kommentar

          • DarkAngel_83
            • April 2010
            • 244

            #6
            oki, jo köpte ju begagnad och dom 2 ser en aningen äckliga ut o luktar inte gott, så tänkte bättre att köpa nya o sätta i...Då vet man att de bara e skit från mitt eget sen =)

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              aa..bra tänkt

              Kommentar

              • Cyruz10
                • February 2010
                • 235

                #8
                Tänk bara på att man bara ska byta en patron åt gången för att inte förstöra bakteriefloran.

                Men om du köpt pumpen beggat och ska ersätta din gamla akvariepump så ersätt bägge patroner och låt den gå i det nya karet tillsammans med den gamla pumpen. Kör så ett tag för att få igång bakteriefloran i de nya patronerna.

                Kommentar

                • DarkAngel_83
                  • April 2010
                  • 244

                  #9
                  Oki...jag har ett akvarium med en begagnad pump i..har ej haft nån annan innan..Gjorde iordning allt igår, och får nya filtrerna nästa fredag...så ska jag bara byta 1 då? Är inte båda bäst? för dom luktar o ser äckliga ut

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    #10
                    Ursprungligen postat av DarkAngel_83
                    Oki...jag har ett akvarium med en begagnad pump i..har ej haft nån annan innan..Gjorde iordning allt igår, och får nya filtrerna nästa fredag...så ska jag bara byta 1 då? Är inte båda bäst? för dom luktar o ser äckliga ut
                    Nu kan du byta ut alla om du vill då bakterierna i de gamla är stendöda (de nyttiga iaf). Men efter det så ska det inte behövas på ett bra tag om alls.
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13132

                      #11
                      Ursprungligen postat av DarkAngel_83
                      Oki...jag har ett akvarium med en begagnad pump i..har ej haft nån annan innan..Gjorde iordning allt igår, och får nya filtrerna nästa fredag...så ska jag bara byta 1 då? Är inte båda bäst? för dom luktar o ser äckliga ut
                      Det har ju hunnit byggas upp lite goda bakterier till nästa fredag och därför tycker jag att du bara ska byta den ena filtermattan, den andra kan du byta om en månad!
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • DarkAngel_83
                        • April 2010
                        • 244

                        #12
                        ahh okii, det var bra att veta =)

                        Kommentar

                        Arbetssätt...