Glitter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emza
    • January 2009
    • 18

    #16
    Blanda inte ihop mig med TS, jag har köpt blommor i plast/tyg utan glitter eftersom jag knappast tror att t.ex. prästkragar och rosor skulle må speciellt bra av att vara under vattnet.
    Jag har blötlagt dem och tänker tvätta dem rena i 90 grader IFALL om det finns något kraffs på bladen + att det finns något pulveraktigt "pollen" som nu har släppt.

    Om det är snyggt eller ej, det får vi se!
    Fisklös

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #17
      Ursprungligen postat av Emza
      Blanda inte ihop mig med TS, jag har köpt blommor i plast/tyg utan glitter eftersom jag knappast tror att t.ex. prästkragar och rosor skulle må speciellt bra av att vara under vattnet.
      Jag har blötlagt dem och tänker tvätta dem rena i 90 grader IFALL om det finns något kraffs på bladen + att det finns något pulveraktigt "pollen" som nu har släppt.

      Om det är snyggt eller ej, det får vi se!
      Nej jag blandar inte ihop...

      Det funkar säkert att tvätta i 90 grader och att låta det ligga i blöt länge
      Men vissa kemikalier kan ta lååång tid på sej att lösa upp sej.
      Dessutom kanske du gör att kemikalierna fäller ut när du värmer upp dom?
      En kemisk reaktion på värme, inte helt ovanligt.

      Jag tycker att du ska köpa siden och tillverka dina egna blommor.
      Eller så ska du behandla dina typblommor med något som helt säkert inte kan fallera i vatten.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Lowa
        • February 2008
        • 595

        #18
        tror inte på tygblommor i akvarievatten direkt, jättebra idee men, nej, kommer troligtvis bli gröna/bruna av alger och sån skit så de lär inte se så fräsha ut efter nån vecka
        180l Guldfisk
        220l clarias

        Kommentar

        Arbetssätt...