Grus bakom 3D-bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Agnez
    • February 2007
    • 337

    Grus bakom 3D-bakgrund?

    Håller som bäst på att montera in en bakgrund i ett 240 liters. Ska ha filtrering och mekanik bakom den. Sen låg jag och grunnade på en sak!
    Hade ju tänkt att ha grus enbart framför bakgrunden, men kom på att det blir skev belastning på bottenglaset då. Det finns en ganska djup rot lite till höger från mitten + att jag ska dra fram bakgrunden några centimeter för att få ytterligare filteryta. Min fråga är om man ska lägga grus även bakom för att jämna ut trycket på bottenglaset?
    Agnez
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #2
    Ursprungligen postat av Agnez
    Håller som bäst på att montera in en bakgrund i ett 240 liters. Ska ha filtrering och mekanik bakom den. Sen låg jag och grunnade på en sak!
    Hade ju tänkt att ha grus enbart framför bakgrunden, men kom på att det blir skev belastning på bottenglaset då. Det finns en ganska djup rot lite till höger från mitten + att jag ska dra fram bakgrunden några centimeter för att få ytterligare filteryta. Min fråga är om man ska lägga grus även bakom för att jämna ut trycket på bottenglaset?

    det största trycket kommer komma från vattnet oavsett så jag hade inte oroat mig för det faktiskt
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Agnez
      • February 2007
      • 337

      #3
      Ursprungligen postat av Marnat
      det största trycket kommer komma från vattnet oavsett så jag hade inte oroat mig för det faktiskt
      Så dumt....klart det gör, tänkte (enkelspårigt) bara på att gruset var väldigt tungt när jag rengjorde det och la det i pappkassar när det torkat. Men men, som glad amatör ställer man korkade frågor...hihi. Tack för svaret, tror jag kör utan grus bakom då .
      Agnez

      Kommentar

      Arbetssätt...