grotta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

    #16
    blir inte kokosnötterna dåliga fort i vattnet?

    Kommentar

    • hult87
      • February 2010
      • 1287

      #17
      Ursprungligen postat av Dre
      Asenkelt att ta bort innan med det tog mig 1 minut för båda sidorna, men den kanske var rejält mogen. En kniv att bryta bort bitarna var receptet.

      Diskad på dopade verktyg ajdå...

      finns nog en del roliga verktyg i bilen jag skulle kunna använda, tror du om tigersåg och 36v borrmaskin?

      Kommentar

      • august1996
        • October 2009
        • 333

        #18
        Ursprungligen postat av Lineli
        kokosnöt lät kul det skulle min kuhlii gilla, visste inte att man kunde ha kokosnötter i akvariet!

        mina kuhlis gillar bara den kokos nöten utan hål i för där får dom vara ifred från andra fiskar också är det kul att se när dom sticker ut huvudet ur ett litet hål och spanar

        Kommentar

        • Lineli
          • February 2010
          • 565

          #19
          Jag tycker kokosnötter verkar som ett perfekt alternativ. En mörk grotta med små hål, lagom stor, en trevlig form (och en svag doft av coccos=) vem kan motstå detta

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #20
            Ursprungligen postat av Lineli
            blir inte kokosnötterna dåliga fort i vattnet?

            jag har haft några i ett par år så det är nog lugnt!
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • Lineli
              • February 2010
              • 565

              #21
              Vad bra, annars får jag byta ut dem.

              En ytterligare fråga är hur har ni gjort om ni har ändrat på inredningen i akvariet dvs tillsat tex en grotta el växter? Fiskarna kan väl vara kvar däri då? Det är väl mer påfrestning att ta ut dem undertiden?
              Jag är som sagt helt nybörjare och vill lära mig allt!!

              Kommentar

              • lofstrog
                • November 2009
                • 989

                #22
                Ursprungligen postat av Lineli
                Vad bra, annars får jag byta ut dem.

                En ytterligare fråga är hur har ni gjort om ni har ändrat på inredningen i akvariet dvs tillsat tex en grotta el växter? Fiskarna kan väl vara kvar däri då? Det är väl mer påfrestning att ta ut dem undertiden?
                Jag är som sagt helt nybörjare och vill lära mig allt!!
                Det är ingen fara med att möblera om med fiskarna kvar i akvariumet.

                //Roger
                Discus for life

                Kommentar

                • Lineli
                  • February 2010
                  • 565

                  #23
                  Vad bra, tänkte det kanske frigjorde "dåliga bakterier" el något sådant.
                  Funderar för övrigt på vad mina Neontetror och Kuhli ska få för vänner..Blir nog några Platy, verkar vara en bra nybörjarfisk. Från början hade jag tänkt scalarer men de verkar lite glupska, får nog inga tetror kvar då Vilken algätare jag ska ha vet jag inte ännu, ingen som blir så stor iaf. Jag får nog ordna med flera smågrottor så alla firrarna kan gömma sig.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...