Krossa kolsten till sandbotten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin85
    • February 2008
    • 465

    Krossa kolsten till sandbotten

    Hej Allihopa.

    Har varit inaktiv ett tag men nu är hobbyn på G igen.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mina kolstenar. Har ett bra gäng av större stenar typ 20-30 x 20-30 cm. Svårt att inreda med dem på snyggt vis nu.

    Funderar på att krossa dem antingen till smått och blanda i sanden eller reducera ner storleken till 5x5cm någonting.

    Någon som har bild på detta? Alternativt bild på 10-20 % svart grus inblandat i ren sandbotten.

    Sen har jag en liten sidofråga som uppkommit då det växer som ogräs i mitt akvarium där jag haft fullt med dessa kolstenar, växer mycket mer än i övriga kar. Göder alla kar med PMDD.

    Men kan det vara något med kolstenen som effektiviserar gödningen
    Man tycker ju att fasta kolstenar inte ska fälla ut kol i vattnet men man börjar fundera

    Man blir ju knappt svart i händerna av dem. Skrubbar man kolstenen så blir det ju svart "damm" men det är då det. Och det kan väl inte tas upp av växterna ändå så länge det inte löses rent kol i vattnet?!

    mvh / Martin

  • Racerman
    • January 2010
    • 80

    #2
    ja detta hade varit intressant om någon utvecklade.....har en del kolsten själv som är väldigt svårt att placera snyggt så det ser äkta ut..
    240liter Tetror, Co2, PMDD
    110liter Äppelsnäckor... thats it

    Wow. That's amazing. I'm, like, totally green with jealous rage right now.

    Kommentar

    Arbetssätt...