inrednind i 200 liter malawi kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gurranr37
    • February 2010
    • 54

    inrednind i 200 liter malawi kar

    Jag ska starta upp ett 200 liters malawi kar och jag tänkte ha lejonhuvudsciklider, hongi och johanni. men jag vet inte vad jag ska ha för sand eller vilka stenar som passar och om jag ska ha växter. Tips!!
    Senast redigerad av gurranr37; 06 February 2010, 16:03.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    kalksten är snyggt o bra då de höjer pH o KH i vattnet. krävs tåliga växter då många Malawi är vegetarianer.
    Javaormbunke är en tålig o krafitigt grön växt som är snygg i karet.

    själv hade jag valt ljus sand. helst vit då jag tycker det får fram färgerna på fiskarna väldigt snyggt.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Jättevallisneria är nog det bästa man kan ha i växtväg i ett malawikar. Sedan kalksten, som förut sagts. Själv kör jag Rådasand.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • gurranr37
        • February 2010
        • 54

        #4
        funkar lavasten bra??

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Lavasten hade jag aktat mej för. Malawis är rätt aktiva fiskar som dessutom gillar att vara i grottor. Lavastenar är jädrans vassa, och det är lätt hänt att de river sig på den.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • Miklosoft
            • September 2005
            • 16

            #6
            Ursprungligen postat av Jens A.
            Lavasten hade jag aktat mej för. Malawis är rätt aktiva fiskar som dessutom gillar att vara i grottor. Lavastenar är jädrans vassa, och det är lätt hänt att de river sig på den.
            Jag har haft enbart lavasten i mitt i många år nu och inte haft problem med det. (Än)

            Kommentar

            Arbetssätt...