Montera BTN bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • adam_hansson
    • April 2009
    • 29

    Montera BTN bakgrund

    Ska montera en BTN Amazonas i mitt nya kar och funderar hur jag ska lösa cirkulationen bakom bakgrunden.

    Om jag siliconar runt hela bakgrunden så blir det ju helt tät....ska man ha någon form av cirkulationspump eller kan vattnet vara helt stilla???

    Jag ska inte ha nåt filter bakom utan använder mig av två ytterfilter, allt teknik såsom doppvärmare o rör ska döljas bakom.

    Mvh Adam
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    om nu rör o så ska döljas bakom så måste du ju borra hål för att vattnet ska kunna ta sig dit. då rör det ju på sig.

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Kolla på www.backtonature.se och se monteringsanvisningarna på bakgrunderna så ser du hur man gör
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Keibo
        • November 2008
        • 468

        #4
        Ursprungligen postat av adam_hansson

        Jag ska inte ha nåt filter bakom utan använder mig av två ytterfilter, allt teknik såsom doppvärmare o rör ska döljas bakom.
        Om du inte sätter utblåset eller insuget på "framsidan" av bakgrunden så komemr du att få kass cirkulation på vattnet framför bakgrunden, vilket kan medföra dålig syresättning, ökad risk för vissa sjukdomar och döda fiskar. Montera ett insug i bakgrunden på ena sidan, koppla insuget bakom denna och sätt utblåset från ytterfiltret så att det blåser ut vattnet till del del av akvariet som du ser. Vilket jag hoppas är framsidan!
        Mvh. Peter

        500L - Pelarakvarium

        1500L - Under förändring

        Kommentar

        Arbetssätt...