Slimline frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chricka
    • February 2009
    • 198

    Slimline frågor

    Tja har funderat på att sätta slimline i mitt 540l akvarium men akvariet är ju 60 djupt o slimline en är ju max 55 hög så hur har ni gjort tanken är att bygga ett filterhörn med . mvh chricka
  • Danne_85
    • September 2009
    • 667

    #2
    Jag tror det finns 60 höga men ja ska låta den vara osakt e lite osäker men tycker jag har sett det senast idag iaf hette modellerna 60A, B osv 60 borde väll betyda höjde då det fanns dom som hette 50 också eller? Ja kan ha fel.
    Mvh: Danne

    Foton:
    http://www.blackroomphotos.com

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Dom är 55 cm höga, men ett 60cm "högt" akvarium är ju aldrig 60 cm höga för dels har du ju ett bottenglas och dels så brukar det ju vara några cm från överdelen ner till vattenytan.
      Räcker höjden ändå inte till så limma dit en frigolitbit på bottnen där filterhörnan skall vara och limma sedan slimlinen på frigoliten
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • chricka
        • February 2009
        • 198

        #4
        Ja att jag inte fatta det själv haha stirra bara på måtten men självklart är det så som du skriver Kjell . Man ska nog inte ens försöka tänka när man är genom förkyld . mvh chricka

        Kommentar

        Arbetssätt...