alger på BTN bakgrund?:O

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • boomaddo
    • March 2009
    • 117

    alger på BTN bakgrund?:O

    jag har tömt mitt akvarium pga flytt , nu ska jag fylla det igen men tänkte bäst att göra allting ordentligt från början

    jag har en röd BTN bakgrund vet inte om det är slim? man jag har massa svarta alger på bakgrunden som jag skulle vilja få bort hur är bästa sättet att gå till väga?

    ( det är inget vatten i akvariumet )

    tacksam för snabba svar!
    54 L SA
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #2
    Har algerna torkat så sitter de nog där. Då får prova att borsta med något, typ disk borste. Men prova där det inte syns först jag tror du tar med färgen om du borstar för mycket.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • ibis
      • December 2008
      • 223

      #3
      Vad skulle hända om man öste på en hel flaska EasyCarbo,lät det ligga på ett tag och sedan sköljde av allt ordentligt?
      54 liter WTF

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Är det en äkta Back To Nature så finns ingen risk att borsta bort färgen, bara att stå på med diskborsten.
        Easycarbo dödar algen men den är väl redan torr, dvs död? Är akvariet tomt är det väl bara att testa diskmedel och diskborste, eller Cillit Bang eller annat rengöringsmedel, kanske rentav klorin (fast jag kan inte svära på att inte klorin bleker BTN'r) och sen skölja ordentligt.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • vaim
          • April 2009
          • 116

          #5
          Min bakgrund var helt svart av alger när jag köpte mitt kar. Det var utan vatten i minst 6 timmar och algerna såg döda ut. Efter nån månad med ancistrus och gibbiceps så är den helt ren från alger.
          http://vaim.se
          http://twitter.com/vaim

          Kommentar

          Arbetssätt...