Trärötter, vart få tag på det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    Trärötter, vart få tag på det?

    Jag är lite nyfiken på detta, der ju att flera akvarium som dyker upp bilder på här har en riktigt snygg detalj, trärötter! Inte en träbit, alltså gren, bit av stammen osv utan rötter. Krokiga smala långa som är sååå snygga.

    Jag har haft svårt att hitta dessa i butikerna jag har vart i och undrar om det är nåt man kanske kan beställa in till dem eller om jag ska leta vidare. Självklart kan ni inte veta om de jag brukar gå till kan beställe hem, men vad tror ni?

    Kanske rentav kan hitta nån ute om jag anstränger mig, jag bor ju vid en sjö liksom Och om jag kan använda rötter, från lövträd då säklart
    / Marcus
  • Eidesdotter
    • December 2009
    • 219

    #2
    Mina rötter av den typ du beskriver kallas Red Moor wood (med reservation för stavning). Har inte funnits så jättelänge i just mina butiker, men när de väl kom var de plötsligt överallt.

    Man kan ta trä från naturen, men då tror jag ska det vara dött trä, gärna vattendränkt. Och lövträ som du säger. Se upp med elaka organismer som kan följa med in bara.

    Kommentar

    • Jenny_E
      • July 2004
      • 661

      #3
      Jag har köpt mina på djuraffären och på tradera.

      Kommentar

      • Mella
        • September 2007
        • 154

        #4
        Hornbach i gbg har en uppsjö av dessa,,,,
        Sagt är sagt,.....

        Kommentar

        • Eidesdotter
          • December 2009
          • 219

          #5
          Man kan köpa dem på nätet också. Här t.e.x.: http://www.guldfisken.se/beta/catalo...d-c-61_603_604

          Kommentar

          • PlatyYngel
            • January 2006
            • 1105

            #6
            Tack för tipsen, speciellt hemsidan. Den verkar kanon (Y)
            / Marcus

            Kommentar

            Arbetssätt...