Var får jag tag på Pur-skum?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hurtig
    • May 2009
    • 33

Var får jag tag på Pur-skum?

Är på jakt efter Pur-skum för att gjuta bakgrund till akvariet, antar att det är 2-komp jag ska ha till det. Har gjutit av ett berg/klippa och nu börjar det bli dags att gjuta i den form jag fått från berget. Avgjutningen av berget har jag gjort av topcoat och sedan glasfiberarmerad polyester. Får jag inte tag på Pur-skum blir det att gjuta i glasfiber istället.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

Fräckt men det finns ju färdiga att köpa

I bygghandelsaffärer borde väl detta gå att skaffa eller ?

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• Hurtig
      • May 2009
      • 33

Ursprungligen postat av drd
      Fräckt men det finns ju färdiga att köpa

I bygghandelsaffärer borde väl detta gå att skaffa eller ?
      Visst finns det att köpa, dock känns det som att det blir så dyrt om man köper färdig BTN eller likanande. Glasfiber är ju tokbilligt.

Kommentar

• daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

Som sagt var, pur-skum finns väl på byggmarknader?

Men framför allt, jag hoppas du dokumenterar skapandeprocessen och resultatet och delar med dig! Vore jättekul att se!
        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

Kommentar

• Hurtig
          • May 2009
          • 33

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
          Som sagt var, pur-skum finns väl på byggmarknader?

Men framför allt, jag hoppas du dokumenterar skapandeprocessen och resultatet och delar med dig! Vore jättekul att se!
          Det ska jag absolut göra. Får se om projektet blir av nu eller om det får vänta till våren. Kylan skapar ju en del problem vad gäller att få glasfibern att härda.

Kommentar

• MacedonianLion
            • January 2006
            • 18

Er du sikker på at det er pru-skum, du skal bruge? Jeg tror det heder PU-skum, om du søger på google søg på "PU foam", det er dette folk bruger til baggrunde, den kan du købe i næsten alle bygghandler, jeg ved at bauhaus har den.
            <a href="http://www.zoonen.com/ref.asp?id=1272398">Gå till Zoonen.com</a>

Kommentar

Arbetssätt...