Problem vid montering av bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitzer
    • October 2007
    • 8

    Problem vid montering av bakgrund

    Hejsan

    Jag köpte en juwel bakgrund till mitt Lido 120 som jag tänkte montera så att värmare och utsug och insug till pumpen är bakom. Problemet är att jag inte var så noga när jag skar ut bakgrunden så det blev en liten glipa på ett ställe. Jag tänkte fylla igen det med silikon och strö över något som liknar bakgrunden. Jag har läst lite om torv. Kan jag använda det? Håller det sin färg? Och var köper jag det?

    Och en fråga till. Jag behöver något material för att kunna göra några distanser för att få ut bakgrunden en bit för att få plats med värmare och dylikt. Vad kan jag använda som inte är giftigt?

    Tack på förhand
    Ola
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Torv går bra att använda, likaså sand/grus. Torv brukar man kunna handla på zoobutiker. Frigolit kan man använda som distanser som man siliconar fast.
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Nitzer
      • October 2007
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av C.Ciklid
      Torv går bra att använda, likaså sand/grus. Torv brukar man kunna handla på zoobutiker. Frigolit kan man använda som distanser som man siliconar fast.
      //Camilla
      Tack så mycket för ditt svar.

      Mvh Ola

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Vad är det för sorts bakgrund du köpt ?
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Nitzer
          • October 2007
          • 8

          #5
          Ursprungligen postat av drd
          Vad är det för sorts bakgrund du köpt ?
          Jag kommer inte ihåg vad den heter och jag har slängt förpackningen. Det är en juwel bakgrund som är ganska tunn och är till för att limmas direkt på bakrutan. Men jag tänkte sätta den en bit ut från rutan för att dölja värmare och slangar.

          Kommentar

          Arbetssätt...