var in på biltema också... de hade oliv blästersand..såg grön ut.
Det känner jag inte till men de har en svart typ som heter aluminiumsilikat som är märkbart dyrare än vanlig sand. Enligt vissa källor går även den att använda i akvariium.
Det känner jag inte till men de har en svart typ som heter aluminiumsilikat som är märkbart dyrare än vanlig sand. Enligt vissa källor går även den att använda i akvariium.
Åkte till Jula idag för att inhandla blästersand.... men det fanns bara
0.4mm där.
Är det för finkornigt?
Vart köper ni grövre blästersand??
Köp fogsand på vilken bygghandel som helst annars, kostar ungefär lika mycket men brukar ha kornstorlek upp till 2mm (mestadels ligger kornen runt 1mm) och funkar kanonbra
den fogsand jag köpte har 0.2-2.0mm och den dammar inte särskilt mycket när den las ner i karet och absolut inget när vattnet kommit i, tror inte det blir några större problem med den sanden heller men fyll upp till hälften med vatten i karet och gräv runt ordentligt i sanden så kan du tömma ur det finaste dammet ganska fort
den fogsand jag köpte har 0.2-2.0mm och den dammar inte särskilt mycket när den las ner i karet och absolut inget när vattnet kommit i, tror inte det blir några större problem med den sanden heller men fyll upp till hälften med vatten i karet och gräv runt ordentligt i sanden så kan du tömma ur det finaste dammet ganska fort
Ok, tack!
Det eventuella "dammet" borde ju försvinna om jag sköljer sanden innan.
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar