Zink i akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eckick1
    • November 2009
    • 121

    Zink i akvarium?

    Tjosan!

    Jag har lite problem med min pump. Kortfattat så sugs det in malar och sebrafiskar i den. Jag har nu placerat insuget i botten, men detta resulterar i att växtdelar och mat/bajs fastnar i bottnen. Jag skulle vilja ha pumpen i "luften".

    Så jag undrar om det är någon fara att ha i förzinkat hönsnät i karet?. Det kommer antagligen vara et trippelt lager så de minsta fiskarna inte kommer ingenom. Annars får jag bygga något med klotsar och myggnät.

    Erik
    Bara för att jag har rent mjöl i påsen betyder inte det att jag vill ha dina skitiga fingrar i det!
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Har du någon bild?

    Det finns filtermatta "strumpor" man kan trä över insugsröret som underlätter dessutom rengörning (bara att ta loss strumpan och krama ur i vatten. Sedan på igen. Den skyddar resten av filtret mot värsta smutsen.

    Det är en cylinder med ett ej igenomgående hål i centrum.
    Checking out...

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Zink i akvarium var en dödssynd förr i tiden - måste finnas plastalternativ.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • eckick1
        • November 2009
        • 121

        #4
        Ursprungligen postat av Dre
        Har du någon bild?

        Det finns filtermatta "strumpor" man kan trä över insugsröret som underlätter dessutom rengörning (bara att ta loss strumpan och krama ur i vatten. Sedan på igen. Den skyddar resten av filtret mot värsta smutsen.

        Det är en cylinder med ett ej igenomgående hål i centrum.
        Nja, det kan´skekan funka! Jag har tyvärr ingen bild, och det blir ingen förrän jag rengör filtret nästa gång.

        Kom på att insuget är 5X5cm, det är ett innefilter.
        Ursprungligen postat av erikthur
        Zink i akvarium var en dödssynd förr i tiden - måste finnas plastalternativ.
        Plastnät, ja, varför inte. Växtaffärer kanske har?


        Tack
        Erik
        Bara för att jag har rent mjöl i påsen betyder inte det att jag vill ha dina skitiga fingrar i det!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          myggnät? vet dock inte vart man hitar sådana. kanske i nån friluftsbutik som säljer tält och sprtiga dojjor osv...
          Annars funkar en tvättpåse för bygel-Bh:ar ganska bra skulle jag tro:P
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Yoink
            • September 2009
            • 234

            #6
            Eller om man känner för att slakta en håv så kan man ta nätet där ifrån, funkar lika bra som myggnät

            Kommentar

            • bong
              • November 2008
              • 1087

              #7
              Ursprungligen postat av eckick1
              Tjosan!

              Jag har lite problem med min pump. Kortfattat så sugs det in malar och sebrafiskar i den. Jag har nu placerat insuget i botten, men detta resulterar i att växtdelar och mat/bajs fastnar i bottnen. Jag skulle vilja ha pumpen i "luften".

              Så jag undrar om det är någon fara att ha i förzinkat hönsnät i karet?. Det kommer antagligen vara et trippelt lager så de minsta fiskarna inte kommer ingenom. Annars får jag bygga något med klotsar och myggnät.

              Erik
              En bit nylonstrumpa och ett gummiband funkar oxå, bara man slipper gå till affären och inhandla själv
              3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
              http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

              Kommentar

              Arbetssätt...