Vilken färg målar jag med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Vilken färg målar jag med?

    Vilken sorts vit färg ska jag använda för att måla insidan på akvarielocken? Själva ljusrampen är vit, men locken som man öppnar dom är svarta.
    Jag måste väl även använda en grundfärg om färgen ska fästa ordentligt antar jag?
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Varför inte göra det jätteenkelt och köpa en reflektor istället ?
    Har du lysrör i rampen ?
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av drd
      Varför inte göra det jätteenkelt och köpa en reflektor istället ?
      Har du lysrör i rampen ?
      Jag har reflektorer, men jag tycker inte att ljuset sprids som jag vill ner till växterna. Ja, jag har lysrör i rampen, två st.T5 Aqua Medic Plant Grow som ingick i priset när jag köpte akvariet.
      Jag tycker skenet blir för rött, kanske därför det ser ut som om ljuset inte når ner riktigt. Diskusarna får heller inte sina rätta färger med den belysning som jag nu har.

      Jag skulle vilja byta ut det ena, men eftersom jag inte är speciellt kunnig gällande belysning för växterna frågade jag här på forumet vilket jag då skulle kunna byta till men fick bara ett svar.
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Jag ger upp med att fråga något mer.
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Koljonen
          • October 2009
          • 29

          #5
          Man kan väl inte kräva svar på ca 4 timmar, folk har annat för sig än att sitta och besvara inlägg.

          Men du kan väl byta till Philips Aquarelle. Styrka och längd får du kolla i manualen eller så väljer du samma styrka som ditt gamla rör så bör du få rätt.

          Kan ju visserligen byta båda två om det är så men börja med den ena nu då.

          Kommentar

          • drd
            • March 2004
            • 5586

            #6
            Jag har oftast använt lite rödaktiga växtrör som heter grolux till mina diskuskar och det har blitt kanonsnyggt och naturligt ljus.
            ________________________________________________

            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #7
              Ursprungligen postat av Koljonen
              Man kan väl inte kräva svar på ca 4 timmar, folk har annat för sig än att sitta och besvara inlägg.

              Men du kan väl byta till Philips Aquarelle. Styrka och längd får du kolla i manualen eller så väljer du samma styrka som ditt gamla rör så bör du få rätt.

              Kan ju visserligen byta båda två om det är så men börja med den ena nu då.
              Man kan inte kräva någonting av någon vilket jag inte gör heller.
              Jag frågade vilken sorts färg jag kunde använda, eftersom kanske vissa färger är skadlig för fiskarna.
              Det var ganska många visningar och eftersom jag läst här på forumet att många har målat vitt på sina ramper så tänkte jag kanske att jag skulle få veta vilken färg dom har använt.
              Det kan bli många och säkert dumma frågor när man som jag inte är så "lärd" än. Men frågar man inte så lär man sig heller inget.
              Jag byter ena röret i stället för att måla så kanske det blir bättre och naturligare.
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              Arbetssätt...