Löv som inredningsdetalj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karhunen
    • July 2007
    • 177

    #31
    Här är mitt kar, som ja gjorde om i lördags..
    Va rätt bakis då ja höll på.. så det vart inte helt till 100% klart.. men näst intill...



    //Markus
    Med vänlig hälsning, Markus

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #32
      jag kokar mina boklöv i typ 20 min, sen sjunker dem direkt, därför kokar jag dem...
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • Skägget
        • July 2009
        • 96

        #33
        Ap viejita bland löv
        Bifogade filer
        200 liter SA
        180 liter sällskap
        54 liter viejita med vänner
        mp eheim 60 54 liter

        Kommentar

        • Saturnus80
          • October 2009
          • 943

          #34
          snyggt.
          //Daniel

          110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
          23l aqualandscape med dvärgkulor

          Kommentar

          • Vimsa
            • November 2008
            • 768

            #35
            Det är deprimerande att bo i Norrbotten ibland ... Här finns varken Ek eller Bok annat än en Ek jag sett precis vid en hårt trafikerad väg. Känns som att de löven kan vara lite ... förorenade?

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #36
              Ursprungligen postat av Vimsa
              Det är deprimerande att bo i Norrbotten ibland ... Här finns varken Ek eller Bok annat än en Ek jag sett precis vid en hårt trafikerad väg. Känns som att de löven kan vara lite ... förorenade?
              Du kan kanske be nån plocka lite löv till dig, nån som bor lite längre ner i landet
              / dtoppen /

              Kommentar

              • Lisbeth
                • December 2009
                • 6

                #37
                Jeg er storforbruker av blader i mine akvarier. Eikeblader plukker jeg ute, cattapa og bananblader av meget gos kvalitet bestiller jeg for en billig penge av amy-lim på ebay.

                Hvis ikke eikebladene er full av skitt og smuss vasker jeg dem aldri. Jeg legger eike, cattapa og bananblader i en bøtte med vann til de synker og har de rett over i akvariene. Det brune vannet også, jeg ønsker å beholde alle de gode stoffene som bladene skiller ut. For de som driver med enkelte bettaer, guramier og killier er det et "must" å bruke blader som dette. Fisk som dette vil ha bløtt, surt og gjerne brunt vann, noe som bladene hjelper til med å lage. Jeg fjerner heller aldri restene etter bladene. Sneglene og rekene spiser bladene. Coryene og kuhliiene roter bladrestene i småbiter til det ikke er noe igjen.

                Fisk som har fått sår eller rifter hos meg har blitt friske etter få dager ved bruk av cattapablader, så å koke vekk stoffene i disse bladene høres ikke klokt ut for meg

                Et par video av min 450L med cattapa og bananblader:





                Kuhliikaret med eikeblader og karantenekaret med litt div blader

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #38
                  Ursprungligen postat av Lisbeth

                  Et par video av min 450L med cattapa og bananblader:





                  Kuhliikaret med eikeblader og karantenekaret med litt div blader
                  Vilka snygga akvarier du har
                  Grottorna var fina, har aldrig sett den varianten förr
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • Skägget
                    • July 2009
                    • 96

                    #39
                    For en flott rekke med akvarier Lisbeth! Jeg føler at du er helt konge på dette med blader så jeg vil aldri mer vaske dem før jeg legger di ned i vann! Det er fint når de kan komme en fra Norge og lære svenskene, de har vi gott bruk for.
                    200 liter SA
                    180 liter sällskap
                    54 liter viejita med vänner
                    mp eheim 60 54 liter

                    Kommentar

                    Arbetssätt...