Ytterliggare en bakgrund...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dELIRiUM2009
    • September 2009
    • 33

    Ytterliggare en bakgrund...

    Har i veckorna tillverkat en egen bakgrund till ett snart inköpt 720/900l akvarium tänkte bara få lite synpunkter ris och ros med andra ord detta är min första bakgrund så jag har väldigt lite erfarenhet...
    bakgrunden är gjord i frigolit 100mm och 70mm block ihopsatta med silicon sedan husfix till sist målad med vattenfärger, nu väntar jag bara på leverans av epotex....har försökt lägga upp bilder på extern länk utan resultat, någon som har tips där man kan lägga upp bilder utan problem?? Nu fungerar det tack Jens.A.
    DeviantArt is where art and community thrive. Explore over 350 million pieces of art while connecting to fellow artists and art enthusiasts.
    Senast redigerad av dELIRiUM2009; 19 October 2009, 19:37.
    Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta...
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Den ser rätt schysst ut. Ett tips är att köra med lite olika färger och nyanser. För att få den att se mera 3D ut kan du blanda tre nyanser av varje färg. En mörk, en oblandad och en ljus. Den mörka lägger du i skrevor och områden som du vill skall se ut som att de buktar in mera, och den ljusa lägger du på topparna. Båda skall gradvis gå över i den "normala" färgen. På det sättet kan man skapa mycket mera 3D-effekt än vad som finns där från början.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Pickles
      • October 2009
      • 1155

      #3
      Svårt att kika på bilden utan länk förstås. ^^ Själv använder jag Deviantart. Lätt att registrera sig där, och okomplicerat att ladda upp bilder.
      Men så är jag en internetnovis och bör väl egentligen inte ge liknande tips.
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

      Kommentar

      • dELIRiUM2009
        • September 2009
        • 33

        #4
        Ursprungligen postat av Jens A.
        Den ser rätt schysst ut. Ett tips är att köra med lite olika färger och nyanser. För att få den att se mera 3D ut kan du blanda tre nyanser av varje färg. En mörk, en oblandad och en ljus. Den mörka lägger du i skrevor och områden som du vill skall se ut som att de buktar in mera, och den ljusa lägger du på topparna. Båda skall gradvis gå över i den "normala" färgen. På det sättet kan man skapa mycket mera 3D-effekt än vad som finns där från början.
        Jag har faktiskt använt olika kulörer syns kanske inte på bilderna har även kört med "drybrush" teknik men som sagt var svårt att få till rättvisa bilder
        Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta...

        Kommentar

        • JothaR
          • August 2008
          • 115

          #5
          Den ser rätt bra ut tycker jag, kommer nog bli riktigt bra med lite annat ljus och lite inredningsdetaljer, växter och inte minst när algerna får lite fäste på den...

          Skall jag ge någon konstruktiv kritik så skulle det vara att det är väldigt skarpa kanter på "stenarna", skulle ha kunnat mjuka till dem lite... Hoppas du förstår vad jag menar?!
          ------------------------------------
          JothaR aka Johan, bloggar på http://aqua.thylen.se

          Kommentar

          • DaRe

            • June 2009
            • 2227

            #6
            Jag tycker också det ser bra ut dock kanske lite mycket åt stenmur snarare än stenhäll eller klippor. Du kanske skulle skapa lite mer sneda linjer i olika djup istället för utmejslade stenar i ringar.
            Några grunda repor av olika djup och skrovlighet samt en eller två djupare skrevor som skapar gömställen?

            Jag har aldrig försökt själv och jag skulle jubla om jag fick till något som du gjort.

            Hmm, jag har ju en elektrisk frigolitkniv... Man kanske skulle göra ett försök.

            Annars antar jag att en stor utmaning är att få till färgerna, men dina ser bra ut kanske att de skulle variera mer. Vara lite stökigare med lite svarta inslag, prickar.
            Senast redigerad av DaRe; 20 October 2009, 13:43.
            Checking out...

            Kommentar

            • dELIRiUM2009
              • September 2009
              • 33

              #7
              Tackar för alla synpunkter är som sagt var min första och man har väl lärt sig en del på resans gång + era kommentarer, ett verktyg som jag kan rekomendera är bågfilsblad försökte använda olika sorters knivar men bågfilsbladet och sen bryta loss det jag sågat med en gaffel fungerade kanon, iallafall för mig får väl återkomma senare när bakgrunden är inkörd....
              Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta...

              Kommentar

              Arbetssätt...