vem vill välja mina nya fiskar :P

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zacky96
    • October 2009
    • 8

    vem vill välja mina nya fiskar :P

    tjotjo på er alla !

    jag har ett 100L aquarium med lite fiskar men jag har bestämt mej för att köpa fler !

    somsakt 100L aquarium med temperatur 24 c*

    någon som har förslag ??
  • janson
    • July 2009
    • 300

    #2
    Ursprungligen postat av zacky96
    tjotjo på er alla !

    jag har ett 100L aquarium med lite fiskar men jag har bestämt mej för att köpa fler !

    somsakt 100L aquarium med temperatur 24 c*

    någon som har förslag ??

    Det kan ju vara svårt för andra att tipsa om fiskar när du inte säger vad du redan har för något. Alla passar ju inte varandra heller eller så finns det ju en risk att vissa tycker att det redan är fullt i akvariet.

    Hur har du det med bottenlevande fiskar? Finns jättemånga fina Corydoras alltid far runt i akvariet.

    Kommentar

    • zacky96
      • October 2009
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av janson
      Det kan ju vara svårt för andra att tipsa om fiskar när du inte säger vad du redan har för något. Alla passar ju inte varandra heller eller så finns det ju en risk att vissa tycker att det redan är fullt i akvariet.

      Hur har du det med bottenlevande fiskar? Finns jättemånga fina Corydoras alltid far runt i akvariet.



      jo jag har ett gäng nion tetror , 1 ansistrus mal , och 1 skalar!

      :P

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        sry om jag säger detta, men 100 liter är alledes för litet till scalar så den tycker jag att du ska ge bort snarast innan den får helt deformerade fenor eftersom den växer på höjden.

        ett gäng pansarmalar är aldrig fel att ha på botten, ett gäng på 6 st är alltid trevligt tycker jag. kanske några barber, purpurhuvudsbarb eller kopparbarb är med fina och trevliga. eller utöka ditt stim neontetror till typ 20 st . kanske ett par ciklider, palleten är trevlig.

        vad gillar du för sorts fisk egentligen??
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • zacky96
          • October 2009
          • 8

          #5
          Ursprungligen postat av macke_fisk
          sry om jag säger detta, men 100 liter är alledes för litet till scalar så den tycker jag att du ska ge bort snarast innan den får helt deformerade fenor eftersom den växer på höjden.

          ett gäng pansarmalar är aldrig fel att ha på botten, ett gäng på 6 st är alltid trevligt tycker jag. kanske några barber, purpurhuvudsbarb eller kopparbarb är med fina och trevliga. eller utöka ditt stim neontetror till typ 20 st . kanske ett par ciklider, palleten är trevlig.

          vad gillar du för sorts fisk egentligen??

          AHA tack såå mycket :P

          ska ge bort min skalar till pappa då som har ett större akvarium ;P
          ska kolla efter lite pansarmalar ch neontetror

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            neontetror är fina i stora stim och gå in på artbeskrivningarna här på zoopet och kolla på lite olika fiskar så hittar du nog något som faller i din smak^^.



            scrolla bara till längst ner så ser du olika fiskgrupper - bara till att gå loss.
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • zacky96
              • October 2009
              • 8

              #7
              Ursprungligen postat av macke_fisk
              neontetror är fina i stora stim och gå in på artbeskrivningarna här på zoopet och kolla på lite olika fiskar så hittar du nog något som faller i din smak^^.



              scrolla bara till längst ner så ser du olika fiskgrupper - bara till att gå loss.
              tack så mycket ge gärna mer tips

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Tråden låses eftersom fiskar är levande varelser och ingen inredning
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...